Ah ok, nä man "måste" nästan ha egen gård/stall om man föder upp hästar, har bekanta som står inhyrda i kollektivstall och det verkar lite bökigt, alla i stallet behöver lite "rätta in sig" efter stoet som är dräktigt/går med föl, alternativ lösning är fodervärd eller hyra in sig på helpensionat (dyrt) med inriktning avel. Har du fött upp den senaste avkomman (den som skadade sig)? Kul att den finns i trakten kring dig - alltid kul att följa "sina" hästar. När Dorris halvbror gick i Falsterbo så var jag och kollade på honom något år trots att det inte var jag som fött upp halvbrorenNej jag har inte möjlighet att hålla avelssto/föl själv så hon har varit hos fodervärd. Första avkomman lever tyvärr inte längre men den senaste såldes till typ mina trakter så jag ska åka och titta på henne nån gång här i sommar tänkte jag (inte sett henne sen hon var föl). Lite lustig historia kring den förresten, den såldes i våras av uppfödaren till en duktig ung ryttare som stod uppstallad hos en tjej som ägt mitt stos syster (samma mamma). Hästen råkade ut för en allvarlig olycka strax efter köpet och stallägaren tog över hästen och försöker rehaba den tillbaka. Så mitt stos avkomma har hamnat hos en som ägt mammans syster, lite kul
Inga cystor eller sånt. Det enda som vi klurat ut är att hon har/har haft inkapslade e-colibakterier i gamla mugg/rasp-ärr på bakbenen och dessa bakterier är gramnegativa. Gramnegativa bakterier kan orsaka kastningar i sent skede... Muggen fick hon på stället där senaste fölet föddes så det var inte ett problem/fanns inte innan. Hon är behandlad för detta så vi hoppas att man fått bukt med det.