Födda: 2006

Sv: Födda: 2006

kl
Den här tråden känns verkligen död:angel: Men men. Slänger in några foton från tidigare i veckan när jag red en sväng på banan.
31749660.jpg

31749647.jpg

31749668.jpg

31749665.jpg

Polletten trillar ner en liten bit extra för varje gång vi är på banan just nu. Så detta passet började hon tom söka sig i form i traven. Jag är supernöjd med henne och vi rider varannan/var tredje dag nu ungefär. Men måste nog klippa henne. Hon börjar sätta rätt rejält med päls nu.

Knapp

Jag håller just nu på att rida in ett sto e. Flipi. :)
Vi satt på henne i fredags och det gick heeeelt utan problem !!

Stassa frá Vatni

e.Trúr frá Kjartansstödum
ue.Platon frá Saudakróki

Importerad från island 30/10-2010
Dräktig med en lovande unghingst
Gáski frá Vatni

Ska nu börja vänja sig vid allting, tar det med ro.

Stássa
31819067.jpg

Hinsten som föl
31819069.jpg

*kl*

Jag hoppar in i denna tråden för 06or. Har ägt Fasi, Balderums uppfödning och tidigare nämnd i tråden, i två månader nu. :love: :love: Tiden går fort! Om någon har missat honom så kan jag dra lite kort info. Han heter egentligen Álftarleggur från Balderum och är e. Askur frá Hofsstaðaseli - ue. Háleggur från Oskarslund - uue. Fákur frá Sauðárkróki. Tidigare ägare har arbetat med honom från backen och suttit/skrittat på honom.

Hos mig har han gått som handhäst, longerats, arbetats med från marken och hängts på. Har inte kommit igång med ridning än pga. hälta, sårskada, förkylning... You name it, lilla olycksfågel! :p Men förhoppningsvis får jag börja på riktigt nu.

73443_10150311658165596_881245595_15413541_8228070_n.jpg

Gullehäst!

Så här efteråt tänkte jag - men varför döpte jag honom inte till Fasi, trodde det var typ ett smeknamn men såg långt sedan att det finns på WF. Han passar inte alls heta Álftarleggur - det skall enligt Hrimfaxi betyda långa vita ben och något från en saga. Fast det har han ju, långa vita ben iofs.

Nu har ni väl gått igenom det mesta av olyckstillbuden!!! Han ser ut vara beredd börja jobba :-)

Gud så fint ditt sto är, men får lite känslan av att du är storhästryttare? Inte ofta man ser att islandshästar rids med den aktivteten eller hur man ska säga här på isis Buke. Känns som att du verkligen har henne framme för skänkeln och aktiv. Kul att se:laugh:

Tack!
Jepp jag är dressyrryttare, som råkade trilla över en individ som jag inte kunde motstå, och hon råkade vara islänning;) Hon har det steget i sig, så det ska bli riktigt spännande när man kan börja rida fram ännu mer gång och inte bara försöka hitta form och balans.

Red en timme i skogen, ganska mycket offroad igår. det tyckte Silvia var dökul. Håller ni andra igång era eller vilar de?
Klippte henne häromdagen med. Måste säga att det var länge sen jag sett en häst njuta så av att bli klippt. När jag klippte bakom öronen så stod hon med mulen i golvet och bara njöt.. Det är en gammal maskin jag har så den är ju inte precis tystgående:eek: Blir överraskad hela tiden av hennes underbara sätt att hantera nya saker:love:

KL

Jag får checka ut ur den här tråden eftersom jag lämnat över min -06 till Fetange, så hästen verkar bli kvar ändå:D.

Det känns kanon och jag ser fram emot att få följa honom här.

Det var ett nytt ord :D

*kl*

06:an jag har hemma är Tralli från Olsbacka. e. Kanslari
Fick hit honom redan förra året då vi marktränade och hade honom som handhäst. I år kom han hit vid maj och under sommaren red jag in honom.
Och han är fortfarande kvar, men ägaren ska hämta hem honom innan nyår.

Maj månad när han kom hit

Sensommaren, sep

Rids mest i skogen och som handhäst. Longerar och marktränar på banan.
Nu ser han mest ut som ett svart litet troll i hagen :p

Min 06:a Stássa kom till Sverige 30 Oktober och till mig 2 November.
Hon var i rpincip helt ohanterad.

Hon är fortfarande väldigt reserverad och man kan inte gå ut och hämta henne i hagen, men på lösdriften kan jag nu ta henne själv.
Hon är däremot lugn och fin på gången och man kan borsta och ta på henne
överallt och kratsa hovarna.

Vi har nu kommit så långt att man kan ha på henne tömkörningsgjord
på promenaden! :love:
Stássa är även dräktig.

31925952.jpg

31925951.jpg

:)Tack!

Hon var redan betäckt då jag köpte henne, med en lovande unghingst
(2-åring) Gaski fra Vatni

Idag hade Stássa på sig träns för första gången :)
Hade grimma på och körde utan nosgrimma nu till att börja med.

31936560.jpg

31936561.jpg

KL.
Fánis första möte med våran ridbana! Han och Brjánn fick springa lösa.

Bildbomb...
31936688.jpg

31936692.jpg

31936694.jpg

31936676.jpg

31936677.jpg

31936661.jpg

Tölt!
31936663.jpg

Ja, jag gillar den här hästen :love:

Liknande trådar

Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 571
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 298
Senast: Googlarn
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 100
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 586
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar