Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
åååå, vad vacker!! Väldigt lik Ylur fast svart. Längtar efter ridbilder
Min prinsessa har vuxit på sig och blivit stora damen. Væna blir fyra år om en månad. Ska bli så roligt att få se vad det blir av henne efter inridningen i sommar. Hon känns ändå som min lilla bebis som skuttade runt i hagen, med mamma-Vera efter.
Væna från Forse: Mökkur frá Varmalæk och u: mitt sto Vera frá Södulsholti.ue: Dagur frá Kjarnholtum I¨
Jag har börjat sitta på Oliver, ridit ut kortare bitar och igår testade vi att springa lite i valfri gångart. Fick en FIN tölt först (fin form, bärighet, lugnt och riktigt avspänt) och sedan lite försiktig trav
Hoppas att han får såhär lätt för tölten under ryttare, det vore härligt som uppvägning mot alla andra krångel vi haft ihop hittills
nu är han exteriörbedömd i vaggeryd, det blev 8,08 den näst högsta ext.bedömningen för 4-åriga hingstar sen 2008, på vaggerydbedömningarna, det var väldans kul!!
*KL*
Theyr kommer tillbaka efter att ha haft vintervila hos sin matte i vinter.
Jag satt in honom i höstas, sen fick han åka hem och växa till sig över vintern, har även gått lite som handhäst och blivit tömkörd lite. På onsdag kommer tandläkaren och sen ska han få bett för första gången, sen kör vi på! Ska bli jätteroligt att se hur han kommer utvecklas!
Tack alla, för de fina orden om tenor, men för våran del hade det inte spelat någon roll vad han hade fått egentligen, för våra två hingstar är våra älsklingar och kära familjemedlemmar men roligt är det, vår lilla bebis
Uppdratering från mig & Gullskjóna,
Hon är helt van vid att man sitter på henne nu,
Sadel och träns,bett van!
Kan gå, stanna svänga med ryttare på ryggen.
Augasteinn betäcker för fullt så vi väntar med träning tills stosäsongen är över. Känns som han har fullt upp med att vara hingst, han var knappt ledvan när han kom i april så bara vanlig grundhantering är "träning" för han.
Har 2 st 4-åriga ston här för betäckning och de är båda NH-tränade samt insuttna i vinter och går att rida i grundgångarterna med och utan sällskap.
Jag har en liten hingst hemma, uppmätt till 131cm i maj, han har nog vuxit lite mer nu, hehe
Longerar/tömkör honom varannan dag och han är riden på i skritt och trav, just nu har vi ston hemma så han har lite svårt att hålla hullet men är supertrevlig att arbeta med!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.