Födda: 2006

Sv: Födda: 2006

Hur går det för era treåringar? Min vilar just nu. Idag fick hon dock agera ponnyridningshäst när mitt 4-åriga kusinbarn fick åka en runda. Hon var helt super och brydde sig inte ett dugg om hunden som sprang runt och barnvagnar runt oss:love:

Styggur vänjer sig vid tränset nu, och jag har äntligen tagit mig tid att kamma till honom. Fick ta till saxen på svansen innan det gick att reda ut helt. Manen om jag hade kammat ut för nån vecka sedan hade också lyckats trassla till sig igen.

Förstår inte vad det är som gör att vissa hästar får sånna extrema tovor i svansen om man inte ser upp, Styggur och Brimi och deras mamma Jörp har samma problem alla 3. Ja jag kammar alla mina hästar lika ofta (sällan) och det är bara de 3 som odlar fågelbon.

Hovslagaren var här idag, efter tre hovar så konstaterar hon att, men han är ju hingst, jag är egentligen lite rädd för hingstar. Då är det väl bra att man inte direkt märker på Styggur att han är hingst. Visst håller han koll på tjejerna, men än så länge är han en ängel att hantera.

Så han får ha kvar kulorna en stund till, mattes lillkille, nästa vecka ska vi börja prova sadel.

Härligt att han är så snäll.
Det senaste i raden av pälsglans jag testat är ett från eskadron som är toppen och håller man och svans fina länge

Jag har inte börjat med Gullskjona,men har haft med henne ute lite som handhäst,det går faktiskt jätte bra!:)
Hon har vuxit rätt så mycket sedan i sommras också,hon e ju inte jätte stor men ungefär 1,35-6cm.Hur stora är era treåringar??

Oliver är nog under 135 ännu.. hoppas han växer en del till dock! Han är rätt liten och tunn i övrigt, så han tänker nog växa ett tag till.
Har suttit lite barbacka, det känns iofs ganska stabilt, men tycker ändå han är för outvecklad ännu att sitta på mer.
Jobbar från marken för att bygga upp honom muskulärt, följer med som handhäst och har blivit rejält följsam och lätt att ha med. Som ridhäst har jag ju min 6-åring som är rätt känslig, och han har tyckt att det varit lite jobbigt med bängliga Oliver att släpa på :angel:

Då låter din treåring ungefär som Gullskjona,hon e också ganska liten och tunn,hon känns inte så "mogen" och färdigvuxen ännu,så jag hoppas hon växer lite till..:)

Vår uppfödning Álma reds in i somras och vi fick se henne riden i går men ryttaren vill nog inte att jag visar de bilderna här så ni får se några hagbilder. :)

Almasntrav.jpg

Almasngalopp.jpg

Hur går det för era 06-or??Snart fyra år ju!:D
Själv har jag inte börjat med Gullskjona, låter henne gå och "mogna" lite längre i stället, har haft henne med som handhäst någon gång bara.
Tänkte börja med henne i vår/höst 2010.
Hur långt har ni kommit??

Jag tog hem Vikings Tölva från flockbetet på Öland i slutet av november. Började ganska direkt med att jobba från marken med henne. Hon är stor och välväxt. Hennes psyke mycket stabilt och hon är väldigt lättlärd. Efter att ha suttit på henne ett par gånger var det så självklart för både henne och mig att gå framåt så nu tar vi kortare turer i skogen. Hon har lätt för gångarterna så jag rider henne i grundgångarterna samt lite tölt. Ibland väljer hon själv tölten =).
30059301.jpg

Jag låter också Oliver vila mer, vi ska se till att behandla hans kors/länd som enligt ET har en låsning, han verkar besväras av den nu.. Har gått med som handhäst och sköter sig fint, satt på honom en liten stund i hagen idag, bara för att jag är så sugen på att börja rida honom.. Men jag får inse att han inte är tillräckligt välväxt ännu.

Hita: Härlig bild! :love:

Hita: Härlig bild! :love:[/QUOTE]

Ja hon är en riktig pärla och det går lättare att rida henne bort från stallet än tillbaks. Då försöker hon bara vända och sedan maskar hon och segar sig hem. Rolig häst :D!

Hon heter Vikings Tölva :D. Visst betyder det Dator. Min mellanson heter Viking och hon är hans häst. Ni behöver inte fundera på vad hans intresse är. Han äger hårdvaran så lägger jag in mjukvaran nu.

Min är inriden sen december. Han har helt galet lätt för sig och gör allt man ber om. Tölten är den gångart han helst väljer, men han växlar mellan alla gångarterna. Han tittar inte för något och går fram som han vore riden länge. Så himla duktig : ) Nu vilar han, och ska så göra i några månader.

/ Therese

KL

Jag försöker fortfarande få min "lille" att sluta tugga på tygeln. Så länge han håller på får resten vänta ;-)

Hihi, min lille vill också gärna "leda sig själv" :rofl::love::love:
Det har börjat avta mer och mer helt av sig själv, sådär höll inte andra unghästen på :confused::love:

Liknande trådar

Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 571
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 298
Senast: Googlarn
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 100
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 756
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar