Idag var vi på vet check och hon uppvisade inga direkta symptom i rygg eller ben efter undersökning böjprov och arbetsprov. Dock en stelhet i bog/hals.
Rtg och även ul påvisade inflammatation fasettled och även en liten skelettförändring.
Kändes ändå som det enligt veterinär har positiv prognos.
Hon behandlades på båda sidor av halsen. Han såg först bara på höger utifrån rtg men ul visade inflammation på bägge sidor.
Dock finns en risk att när hon blir rörligare och inte påverkad av stelheten att man kan få fram andra symptom tex från rygg mm..
Har ju aldrig upplevt någon neurologiskt påverkan men stelhet javisst.
Sen fick hon bli skodd av klinik veterinären..
Jag har ju hela tiden påpekat för min hovis att hon bör hållas kortare i tån än vad jag tycker han har åstadkommit.
Jag hoppas verkligen han ska vara öppen för jornalanteckningarna från klinikhovslagaren och villig att följa dennes rekommendationer men annars får jag väl byta.
Lite jobbigt då jag trivs med honom och vi är väl bekanta sedan många år.
Sen är det grymt ont om bra hovslagare i mina tassemarker
Fick mycket beröm av veterinären för hennes trevliga lynne men jag log i mjug..
Mitt förra besök på den kliniken med fyra åringen jag sålde var typ katastrofalt!
Troligen minns han inte oss för det var en nära döden upplevelse
Nu blir det vila/rehab samt åb om 4 veckor.
Rtg och även ul påvisade inflammatation fasettled och även en liten skelettförändring.
Kändes ändå som det enligt veterinär har positiv prognos.
Hon behandlades på båda sidor av halsen. Han såg först bara på höger utifrån rtg men ul visade inflammation på bägge sidor.
Dock finns en risk att när hon blir rörligare och inte påverkad av stelheten att man kan få fram andra symptom tex från rygg mm..
Har ju aldrig upplevt någon neurologiskt påverkan men stelhet javisst.
Sen fick hon bli skodd av klinik veterinären..
Jag har ju hela tiden påpekat för min hovis att hon bör hållas kortare i tån än vad jag tycker han har åstadkommit.
Jag hoppas verkligen han ska vara öppen för jornalanteckningarna från klinikhovslagaren och villig att följa dennes rekommendationer men annars får jag väl byta.
Lite jobbigt då jag trivs med honom och vi är väl bekanta sedan många år.
Sen är det grymt ont om bra hovslagare i mina tassemarker
Fick mycket beröm av veterinären för hennes trevliga lynne men jag log i mjug..
Mitt förra besök på den kliniken med fyra åringen jag sålde var typ katastrofalt!
Troligen minns han inte oss för det var en nära döden upplevelse
Nu blir det vila/rehab samt åb om 4 veckor.
Bifogade filer
Senast ändrad: