Fobiträning!

nevin

Trådstartare
Idag gar jag varit med och hjälpt till vid en fobiträningssession, en terapeut och klienten var där såklart, en tjej som filmade, och så jag som skulle hantera ormen.

Fantastiskt tillfälle att få se den andra sidan av det här, jag har gått i terapi för en viss fobi, och vet ju hur det ser ut från min rädda sida. Men att få vara med att hjälpa en person att komma en bit på väg är fantastiskt! Och hon tackade mig för att jag var så bra på att hjälpa henne, många gånger, det är så häftigt att få vara behjälplig :banana:

Jag är så glad för Berit, hon är en väldigt trevlig liten orm, så lugn och sansad hela tiden!
 
Sv: Fobiträning!

Ska se om jag kan få tag i nån som vill föreviga mig och Berit :-)
 
Sv: Fobiträning!

Hu. Jag har sån ormfobi att jag INTE går in på den här tråden nåt mer om det ska dyka upp ormbilder.
 
Sv: Fobiträning!

Hmm, du kanske ska komma in till mig på jobbet och träna bort lite av den?
 
Sv: Fobiträning!

Just den här tjejen är en kungspyton. Jättetrevlig individ som kan hänga på armen en timme utan att tråkas ut.
 
Sv: Fobiträning!

Vad mysigt! Säger jag som inte har den minsta ormfobi - spindlar däremot...

Hoppas också på bild! :)
 
Sv: Fobiträning!

Hu. Jag har sån ormfobi att jag INTE går in på den här tråden nåt mer om det ska dyka upp ormbilder.

plus 1 på den.

Jag skulle verkligen behöva ta tag i min ormfobi, men vågar absolut inte googla på hur man gör, med risk att det ska komma upp en bild på en orm.
 
Sv: Fobiträning!

Nu finns bild på oss, jag fastnar sällan på bild och AVSKYR verkligen att bli fotad så ni får ursäkta tantens miner...

Berit skötte sig fint dock, lite rörlig idag då hon börjar bli hungrig:

Berit_och_jag.jpg

75558_1385227806.jpg


Passar på att visa den vackraste (och grinigaste) ormen:

45376_1385227071.jpg
 
Sv: Fobiträning!

Åh vad underbart att läsa :D Fin Berit är och du med såklart.
Jag är livrädd för ormar, men är dom tama kan jag peta på dom :P dock bara tama.
 
Sv: Fobiträning!

Haha, du gör samma miner som jag brukar få till på bild! :D Men jag tycker du är fin!

Fin orm också!
 
Sv: Fobiträning!

Fina va ni alla tre :)

Vi hade också orm när jag var yngre och bodde hemma, det är härliga djur!
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 191
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag ska precis kliva in i vuxenvärlden och mitt liv är redan helt förstört. Jag har inte klarat skolan då jag har grav social ångest...
Svar
9
· Visningar
1 325
Senast: Vinur
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 232
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp