Föbannad lite fans!

Sv: Föbannad lite fans!

Nej, dom mår alldeles utmärkt. Tvärtom så mår dom dåligt av för mycket grönsaker. Mina får i sig det dom behöver genom höet som är av hög kvalité. Ibland får dom en liten kvist persilja eller något om jag har det hemma men inte annars.
 
Sv: Föbannad lite fans!

Mina kaniner har fri tillgång till hö, bra hö som jag även ger åt mina hästar.
I och med att dom har så j*vla lätt att dom går upp i vikt får dom bara grönsaker ca 3 dagar i v. De dagarna får de oxå ca ½ dl pellets.

Det tycker jag låter bra.
 
Sv: Föbannad lite fans!

Nej, dom mår alldeles utmärkt. Tvärtom så mår dom dåligt av för mycket grönsaker. Mina får i sig det dom behöver genom höet som är av hög kvalité.


Men jag har aldrig nämnt att allt hö ska bort och det bara ska fodras med pellets eller grönsaker.:confused:

Om du ger dina ninisar enbart hö så är det ditt val. Jag för min del tycker fortfarande det är för snålt.
Anledning: Inga andra kaniner, harar lever på ett stråfoder med enstaka insådda fröer. Det blir helt enkelt för enkelspårigt.
 
Sv: Föbannad lite fans!

Jag förstod att du inte tyckte att man skulle ta bort hö.
Jag tror inte att alla kaniner ska äta enbart hö, det är som med alla djur kosten måste vara individuell och det hoppas jag att folk tänker på.

Jag ger mina hö och det funkar men kanske inte för alla! Det enda är väl att folk inte ska ge för stor mängd grönsaker samt att ge alla j*kla foderblandningar och annat skit som man stoppar i dom.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har lite funderingar på detta. Då jag måste flytta in kaninaveln i lägenheten så blir det ungefär 10 vuxna kaniner härinne. Pappa vägrar...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
20 375
Senast: linnsan
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 244
Senast: lilstar
·
H
Däggdjur Jag har snart bombat hela forumet med mina frågor!! :o I alla fall tog vi hem en kompis igår till våran hittekanin Doris. Men jag såg...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: HallonDoft
·
S
Övr. Djur ännu en tråd mitt i natten ( I Rule :rofl:!!) Ok drar hela historien, ska försöka dela upp texten och inte bara kladda ihop allt ;)...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: R8n
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp