Fnyser å nyser

Niela

Trådstartare
Ja min hund har börja nysa fnysa och de låter som om han håller på å kvävas typ fast han inte gör det.
Jag har kollat och han har inga noskvalster eftersom det smittas som pesten och inga andra hundar han brukar leka med har fått detta!

Han gör detta bara när han blir uppspelt eller nytt kommit ut och jag sitter och funderar på om de kan vara någn form av allergi??

Tänkte höra med er här på buke om någon haft liknande fall och vad det var som var fel då??

Tänkte ringa idag å boka tid hos vet.

Sv: Fnyser å nyser

Det kan vara noskvalster ändå även om ni ite märker några symtom på andra hundar han umgåtts med. Vissa uppvisar inga symtom men är ändå bärare av smittan.... tyvärr.

Annars kan han ha ont i halsen också, min tjej lät som hon hade kvalster men hade en liten halsinfektion. :(

Jag vill också säga att det inte är omöjligt att det är noskvalster. Det är i princip omöjligt att ställa diagnos på de små krypen då de ogärna visar sig. Sen är det precis som föregående skribent sa att det mycket väl kan finnas noskvalster hos hundar utan att de visar symptom. Kan också vara halsbekymmer.
Allergi hos hund visar sig inte i luftvägsbesvär. Hundar med atopi (vad vi kallar inandningsallergi) kliar sig. De cellerna som tar emot allergenerna sitter i huden hos hund, hos människa i halsen.

Aha ja men då kanske han har nos kvalster endå.. lätt att fixa så de vore ju skön om de var de=)

I morgon kl 14:15 har ajg fått tid hos veterinären så får vi kolla vad det kan vara..
Hon sa att noskvalster har nästan alla hundar.. mer elle rmindre.. När de blir mer än normalt de är då de kan börja nysa

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
990
Senast: Rumpnissen
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 962
Senast: starcraft
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 766
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka