Flyttbar liten knöl utanpå sena????

Asa_S

Trådstartare
På kvällen drygt 4 h efter ridtur hittade jag en liten "knärt" mellan men utanpå senorna på insidan vä fram, några cm nedanför framknät. Om jag sätter tummarna ovanför kan jag utan några större problem trycka med mig den nästan 15 cm nedåt innan den "dyker" in under tummarna och sticker iväg uppåt igen för att återgå till samma ställe. Detta gjorde jag flera gånger med exakt samma resultat. Hästen är inte vare sig varm, öm, svullen eller halt, och tycks inte bry sig om vad jag håller på med.

Vad är detta :confused: ? Någon som vet?

Sv: Flyttbar liten knöl utanpå sena????

Jag vet tyvärr inte vad det är, men min kallblodstravare hade exakt samma sorts knöl i somras. Den satt precis till vänster om virveln, mot magen liksom, på hennes vänstra sida. Man kunde dra den fram och tillbaka hur långt som helst. Den flyttade sig också, men efter ett tag försvann den. Jag har som sagt ingen aning om vad det är, men det verkar absolut inte farligt!

Sv: Flyttbar liten knöl utanpå sena????

vi människor kan ha ytliga broskknölar som man kan flytta sådär, som försvinner efter ett tag.
var "grejen" mjuk så kanske det var en brosk-knöl??
( en tanke bara)

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 681
Senast: Karminnie
·
Hästvård min häst lyckades få ett relativt djup sår på sitt ena bakben. jag är väldigt dålig med hästanatomi men såret sitter (Satt) på...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: _jeanette
·
A
Hästvård För ca 2,5 lr 1.5 (kommer inte riktigt ihåg, hjälp mig reykur! ;) ) vecka sen ramlade agge antagligen i hagen, landade då på knäna och...
Svar
1
· Visningar
1 430
Senast: Puppan
·
Hästvård ...ja snart blir jag tokig på Queens högra framben. :crazy: Resume kommer här: I början av juni är hon svullen/svampig över...
2
Svar
25
· Visningar
2 797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024