Nej, boendestödet är inte utrett, men jag vågar inte hoppas. Alternativet är att få frånvaro från skolan några timmar i veckan så jag kan ha boendestöd.
Jag anlitade en ungdom förra året. 110 kronor per klippning kostade det. Kan inte han i år så går det nog att hitta en ny förmåga på facebook.
Jag vet i ärlighetens namn inte vad som ska till för att jag ska må bättre. Jag går på maxdos antidepressiv medicin och lite stämningsstabiliserande. Sen pratar jag med psykolog en gång i veckan. Men jag har märkt att jag åter igen mår sämre sedan jag miste mitt boendestöd. De jobbar ju inte kvällar och helger vilket är enda tiderna jag kan när jag pluggar. En annan sak som också gör att jag mår dåligt är att jag lever så isolerat och är ensam.
Ekonomin har tyvärr blivit rätt tajt sedan jag slutade jobba. Den här månaden går jag back. Nästa månad också. Men jag kan ju alltid hoppas på bättre månader framöver och att jag då har råd att anlita någon för att klippa gräset. Det är just gräsklippningen som är en tung post att orka med. Det tar en och en halv timme att klippa.
Det är helt förkastligt att betala en ungdom för att utföra ett svartjibb som dessutom är förenat med fara.
Jag hatar ocksä att klippa gräsmattan men skulle få för mig att betala någon svart för att göra det.
Nu antar jag bara.... men jag tror inte att ungdomen du anlitar för en struntsumma har något företag eller försäkring som täcker om det skulle hänt denne något.