Färjan har bra kockar, både svenska och norska. Bra råvaror med.Vi har barn, vilket gör det hela lite mer komplicerat.
Jag tog mig en titt på finn.no och höll mer eller mindre på att sätta kaffet i halsen. Helt plötsligt framstår svenska bostadsmarknaden som rena fyndparadiset .
Lite lustigt att norsk matkultur är så dålig, anledningen till att sambon vill åka med färjan till Sandefjord så ofta är buffén ombord (ja, före covid då). Men det måste nog vara svenska kockar på den båten.
Förresten, om man bor någonstans i närheten till Oslo, hur långt har man till fjordar och fjäll då?
Jag hade aldrig sett så mycket såser på påse innan jag bodde där! Brunsås, vitsås och kronan på verket, skysås till steken!
Sedan får du lära dig att köpa dammsugarpåsar i lampaffären och knäckformar i bokhandeln.
Men å andra sidan kan du njuta av alla uteserveringar som finns nästan året runt.
Norrmän har inget emot kyla eller en regnskur. Och man kan se en mor/farmor ta en pilsner och barnbarnet en stor glass utan att någon blänger.
Skolan är jättebra, som Sverige var förr.
Bor du längs kusten är det nära till fjord.
Fjäll har du alltid nära till.
Härligt land att bo i. ❤