Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sätt ut en egen annons på blocket!
Vet flera som fått bra boenden på det sättet, även förstahandskontrakt!
Backa trivdes jag också i men det har varit lite mer tumult där sen jag flyttade därifrån. Lugnare på min tid
Jag bor där nu och kan säga att det beror väldigt mycket på var man bor även inom områdena. I mina kvarter märks ingenting och jag är exempelvis absolut inte orolig för att gå hem själv från bussen på natten (eller snarare inte mer orolig än någon annanstans i stan). Trivs utmärkt här, nära till centrum, stall, universitetet och jobb. Och ett väldigt fräscht område.
Bodde i Mölnlycke innan och trivdes där också, gick snabbt att åka in till centrum med expressbussen och även där lätt att ha häst i närheten.
Inte ett enda vettigt svar på blocketannonsen. Hur gör man för att få tag i något då?
Dessvärre känner jag typ ingen där borta, och folket som skulle gå med på att dela har antingen samma vänner som jag eller känner bara folk här uppe Har fått min fb-annons delad av flera vänner men det har inte gjort nån skillnad.Gör event på FB, bjud in alla kontakter och be alla dela det.
Svara på blocketannonser som finns.
Sänk dina krav (bara ett allmänt tips, en kan ju ha något lite sämre ett litet tag)
Åh jag ska också flytta till Göteborg och har samma problem Letar även efter en stallplats till nya hästen.
Har ingen möjlighet att betala över 10 tusen för en lägenhet och sedan en stallplats på flera tusen
Nå om du hittar något sätt att få tag på en lägenhet så tips gärna
Vad bör en sån annons innehålla?
Jag har ju dessutom en lägenhet precis utanför Uppsala att "byta" med, ska jag ta med det också? Tänker att det kanske finns nån från Gbg som ska plugga här, och så kan man låna varandras bostäder
Om du ska ha en någorlunda rimlig hyra, stallplats och inte på tok för långt att åka till stallet så skulle jag nog satsa på någon av kranskommunerna till Göteborg. Typ Kungälv, Ale, Kungsbacka, Lerum, Mölnlycke.
Ska du plugga/jobba inne i stan?