Flytta till Danmark!

B

Bamboo

Nu är det så att jag till midsommar flyttar med häst till Danmark. Vi kommar köra ned honom i en b-korts lastbil från Stockholm och ta båten Varberg - Grenå, nu undrar jag lite om någon har tips på hur man kan underlätta båtresan för honom, är det något speciellt jag ska tänka på då han ska stå där inne så länge (han är inte van vid att stå i transporter som inte rör på sig) och vet någon någon plats vid Varberg där jag kan lasta av och promenera med honom innan båtresan eftersom vi kommer ha kört i flera timmar då redan?

Jag är inte säker på om jag skrivit i rätt forum, men jag hoppas det :angel:
 
Sv: Flytta till Danmark!

Har för mig att det på Varberg-Grenå-båten finns utrymme att stå utomhus. Brukar generellt vara bättre än att stå mitt bland alla andra bilar. Försök se till så att du får så bra ventilation som möjligt och tempa ofta under resan, även under bilresan. (Om temperaturen höjs kraftigt på kort tid kan det vara tecken på transportsjuka.)

Bra ställen att stanna på utefter vägen från Stockholm till Västkusten är Brahehus, strax före Jönköping. Bra gräsytor att leda hästen och bra restaurang för de tvåbenta. Även Västjädra strax efter Jönköping är bra att stanna och leda hästen på.

Försöker komma på något bra ställe att leda hästen på i/nära Varberg men kommer inte på något nu.

Jag kan dessutom rekommendera att svänga av i Borås och köra över Kinna och inte åka över Göteborg. Den vägen är kortare än motorvägen. Brukar löna sig när man kör släp. (Kanske inte när man kör lastbil? :confused:)
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 167
Senast: Crossline
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 449
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 326
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp