Flytta från USA till Sverige med hast

S

Swedeheart

Hej alla! Hoppas att jag lagger in denna tråd på ratt stalle. Ar ny medlem aven om jag gått in på denna sida ratt lange nu och last massor av intressanta inlagg.
Till saken: jag bor i Los Angeles men jag och min man har nu bestamt oss for att flytta till Sverige. Nasta vår kommer flyttlasset att gå. Det jag oroar mig for ar naturligtvis flytten med alla djuren. Ar det någon som har erfarenhet av att transportera hast fran Californien till Sverige och vet vad som behovs goras, fixas etc? Mycket mycket tacksam for svar! :)

Sv: Flytta från USA till Sverige med hast

oj! Har ni mycket djur?

Jag tycker du skall ringa en transportör, de vet precis allt som du behöver tänka på och kan hjälpa dig med allting!

Lycka till och välkommen till Sverige! :)

Ja vi har hundar, katt och marsvin! Samt hasten då! Tack va snallt!:D
Jag tror det blir bra bara allt ar fixat, men det galler ju att vara i tid...

hoppas allt går bra!

men...varför vill man fytta från LA till lilla sverige? :eek::D

Ja du det har varit många turer med det. Jag har bott utomlands storre delen av mitt vuxna liv och det kanns som att det ar dags att flytta hem igen. Jag alskar verkligen LA och vadret ar helt underbart men det ar mycket som inte ar så bra heller...Storta anledningen ar val att komma narmare familjen faktiskt. Men det ar ju inget som sager att det blir Sverige for alltid...:crazy:

Häst vet jag inte, men min man och jag har flyttat med oss marsvin från USA. De flesta flygbolag vägrade låta oss ha dem inne i planet, men till slut hittade vi ett som tillät det (har tyvärr glömt vilket bolag det var :o).

Vi hade marsvinen i en mjuk transportväska som var liten nog att rymmas på golvet, under framförvarande säte (läs måtten VÄLDIGT noga om det blir aktuellt för er. Måtten varierar också från bolag till bolag :crazy:). Det kostade oss ca $100-150 att ta med oss våra marsvin.

Tack Svea, ska genast gå in och lasa. Jag har en del info men denna sida har jag inte sett.

*Knapplån och Off Topic...
...undrar bara...hur kommer det sig att du kan skriva Å men inte Ä och Ö?
Mvh Xoya.

Skulle tro att ts använder sig av ett amerikanskt tangentbord. ;)

*KL
Hehehe...:D men finns det verkligen å:n på ett amerikanskt tangentbord?! :p:D
Mvh Xoya.

Jag har flyttat en häst från Sverige till LA, men det är säkert inte samma bestämmelser. Transporten och sträckan är förståss det samma. Lättast då var att transportera med lastbil till Amsterdam, och sen därifrån till LA. Då fick hästen vila några dagar innan flygresan i Amsterdam. Allt gick bra och hon var i gott skick när hon kom fram!

Lycka till och välkommen till Sverige!

Tänk på att kolla upp allt som måste göras med hunden och katten först. Rabies vaccinationer, blodprov etc. Har själv flyttat runt världen med hästar, hund och katter och det har alltid varit mycket omständigare att få med hunden och katterna. Mina katter och hund har flugit över Atlanten och använde oss då av KLM för det har ett speciellt utrymme för djur så att de slipper sitta bland lasten. Enligt vad jag har hört så är de bäst på att transportera djur.

Hade själv bott utomlands i 14 år innan vi flyttade hem och det var en ganska stor omställning för det som finns i USA finns helt enkelt inte här. Affärerna har inte öppet dygnet runt, finns inte så mycket snabbmat men livet är lite enklare och nu trivs jag med det. Var ganska skönt att komma hem och vara i närheten av familjen igen. Du lär nog drabbas av "withdrawl symptoms" ett tag men då är det bara att åka till New York en helg så är det så himla skönt att komma hem till Sverige igen.

Senast ändrad av en moderator:

*Knapplån och Off Topic...
...undrar bara...hur kommer det sig att du kan skriva Å men inte Ä och Ö?
Mvh Xoya.

Jag har en Mac och vet hur man gor å på den men inte de andra bokstaverna...Ar inte speciellt datakunnig så jag har inte lyckats klura ut de andra bokstaverna...

Har också hort att KLM ar en av de battre att transportera med..

Jag har en Mac och vet hur man gor å på den men inte de andra bokstaverna...Ar inte speciellt datakunnig så jag har inte lyckats klura ut de andra bokstaverna...

*KL och OT
Okej. :D Tack för den informationen...du har stillat min nyfikenhet. :laugh: Mvh Xoya.

Någon Å-tangent finns inte men man kan gå in i inställningar och ändra så man kan skriva Å, Ä och Ö. ;)

(Hamnade väl lite vid sidan av trådens ämne...)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 880
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Jag gar 5 - 7 km med Miss Mandy varje morgon genom en avstangd park. (Den ar stangd med bommar och stora skyltar, plus skyltar med...
Svar
6
· Visningar
1 667
Senast: hastflicka
·
Anläggning jag hoppas traden ligger ratt annars far moderator flytta... Jag har tva gamla spiltor (anno 1960 ca) i stallet som idag inte...
Svar
7
· Visningar
2 146
Hästhantering Hej alla, Vet inte om det ar ratt rubrik att posta detta under men forsoker :) Ar det nagon som vet vart man enkelt kan kolla hur...
Svar
2
· Visningar
1 150
Senast: Mavire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama