@machafuko
Det är klart jag har, vill veta allt! Okej, min situation är just nu så att jag inte ridit på cirka två år (en gång för någon månad sen och ett par gånger på vår nu bortgångna gamla krake till blandrasvalack) och den hästen vi (dvs jag och min mamma) kommer skaffa nu är en knappt riden åttaårig halvblodsvalack med en rörelsestörning (han är dock inte triangelmärkt), så man kan säga att jag är väldigt rostig och kommer inte heller ha någon möjlighet att utvecklas på den hästen eftersom han är så lite riden och jag har ingen annan häst att rida (kommer dock gå privatlektion med honom 1-2 gånger i månaden). Med det så räcker jag såklart inte upp till Strömsholms krav (mina betyg är det å andra sidan inget som helst fel på, har 310 i meritvärde). Är en väldigt ambitiös människa generellt och vill verkligen satsa, men har ingen häst och ingen möjlighet att utvecklas, så Strömsholm är nog ganska dömt (om nu inte folk har några råd). Vad finns det för tillval på båda skolorna? Vilka kommer man träffa på (känt hästfolk alltså)? Hur ser boendena, stallen och lektionerna ut? Har väldigt många frågor och vill gärna veta precis allt.
De har något ridprov, vet inte riktigt hur det fungerar nu för tiden. På "min tid" var det snarare en rekommendation om man skulle klara ridningen eller inte. Nu kanske man måste klara provet, jag är osäker. Alltid värt att testa!
Boendena är olika. Finns olika "standarder" att välja på. Vissa med skapligt pris och vissa som är rätt dyra men väldigt fräscha med eget badrum. Stallen och hästarna är i en klass för sig. Riktigt bra för att vara gymnasieskola, enligt mig.
Vilka lektioner funderar du över?