Flytta fokus från kroppen

Glimra

Trådstartare
Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack.

Har alltid haft en relativt liten blåsa och haft i system att exempelvis "säkerhetskissa" om jag ska någonstans och inte vet var nästa toalett finns. Det har fungerat bra fram tills det inte gjorde det. Ganska nyligen (inom ett år/halvår tror jag) har det hänt något. Har blivit så himla medveten om vad urinblåsan håller på med och i förlängningen underlivet. Fast på något vis ändå inte? Kan kissa två-tre-fyra gånger innan lunch vissa jobbdagar. Svårt att förklara men det känns som "riktig" kissnödighet även om det bara kommer lite. Det går bättre om jag är upptagen med något som kräver tankeverksamhet. Värst är det när jag kör/åker bil. Eller som nu när jag ligger i soffan och ändå tänker på det. Blir så fokuserad på hur underlivet känns och om jag är kissnödig eller inte, vilket uppenbarligen sitter i huvudet. Men jag blir tokig. Vågar knappt åka hemifrån om jag inte vet att det finns toalett på rimligt avstånd. Har haft urinvägsinfektion en gång och det känns inte alls så nu.

Är det någon som haft liknande eller bara allmänt har råd? Har läst någonstans att det kan vara bra att försöka hålla sig längre för att "ta sig förbi" men på annat håll att det inte alls är bra att hålla sig länge?
 
Hur gammal är du? Klimakteriet/preventivmedel? Tycker att du ska söka din VC.

Att experimentera med att hålla sig/inte hålla sig hade jag inte gjort utan råd efter bäckenbottenbedömning av fysioterapeut eller möjligtvis gynekolog/urolog.
 
Hur gammal är du? Klimakteriet/preventivmedel? Tycker att du ska söka din VC.

Att experimentera med att hålla sig/inte hålla sig hade jag inte gjort utan råd efter bäckenbottenbedömning av fysioterapeut eller möjligtvis gynekolog/urolog.
Är 28 och inne på min andra p-stav. Så hoppas verkligen inte att det är klimakteriet som kommer så tidigt.

Nej det är nog inte så smart egentligen. Känns bara så dumt att söka för något som känns så icke-allvarligt. Skrev till min barnmorska angående bland annat långvarig blödning pga p-staven men fick bara som svar att det är normalt upp till 6 mån så känns inte som om det skulle tas i heller.
 
Är 28 och inne på min andra p-stav. Så hoppas verkligen inte att det är klimakteriet som kommer så tidigt.

Nej det är nog inte så smart egentligen. Känns bara så dumt att söka för något som känns så icke-allvarligt. Skrev till min barnmorska angående bland annat långvarig blödning pga p-staven men fick bara som svar att det är normalt upp till 6 mån så känns inte som om det skulle tas i heller.

Det påverkar ju din livskvalitet verkar det som, så jag tycker absolut det är motiverat att söka. :)
 
Har haft urinvägsinfektion en gång och det känns inte alls så nu.
En UVI kan kännas olika från tillfälle till tillfälle. Det är inte alls säkert att de känns likadant varje gång, så det kan absolut vara en UVI. Skulle det kunna vara en könssjukdom? Klamydia kan ha lite samma symptom som de du beskriver.
 
En UVI kan kännas olika från tillfälle till tillfälle. Det är inte alls säkert att de känns likadant varje gång, så det kan absolut vara en UVI. Skulle det kunna vara en könssjukdom? Klamydia kan ha lite samma symptom som de du beskriver.
Okej ja, det är ju rimligt. Jag trodde att det behövde vara "mer" än bara lite kissnödighet. Lämnade urinprov för någon månad sedan för något annat och fick lite utslag av något jag inte minns men ansågs inte ha uvi.
Nej, det kan det inte vara. Har haft fast partner sedan jag gjorde min senaste kolposkopi. Är inte orolig över att han skulle dragit på sig det utifrån.
 
Fick googla men det kanske är en möjlighet. Går se vad de säger när jag pratar med dem.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 696
Senast: Linn-Nora
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 762
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 780
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 260
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp