Flytta bo?

D

Dolores_88

Jahapp, jag blev med smått fastän jag varken visste eller ville det. :crazy: Min kaninhona har byggt bo och fött 5 ungar mitt i hästarnas box och det är ju inte så lyckat, man vill ju ha in sina hästar på natten... Så nu måste jag flytta över dem till buren och undrar hur jag gör det bäst? Hon har flyttat allt hö som låg på burbottnen och byggt boet direkt på det spånade boxgolvet under locket till sin transportbur. :cool: Jag hade gärna passat på att byta ut lite hö eftersom att det är ett par dagar gammalt, men det kanske är att röra om för mycket? Hur hade ni gjort med detta? Jag skulle helst vilja låta dem vara där tills det är ok att lyfta dem, men det går ju inte för hästarna MÅSTE kunna komma in.

Tips??

Sv: Flytta bo?

Vaddå vill in under natten?! Vilka kinkiga hästar :devil: .
Nädå, ska inte vara elak, har bara så tråkigt för tillfället....

Försök lägga en bräda eller nåt under så du kan lyfta hela boet till buren utan att "spilla" något.
Om honan är trygg med dig kan du säkert byta hö i boet, annars skulle jag låta det vara några dagar tills ungarna är lite större.

Jag skrev inte att hästarna vill in, utan att jag vill ha in dem. Att ha dem ute utan vindskydd gillas inte av lagen som du vet.. ;) En av dem är klippt och temperaturerna kan sjunka väldigt lågt häruppe om nätterne. Tur att vi har vår-väder just nu!

Tack för tipsen! :)

Nu har jag flyttat boet och hoppas att hon inte tog illa upp. *håller tummarna*

Liknande trådar

Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 493
Senast: fejt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 294
Senast: Ajda
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mysig/romantisk restaurang i Stockholm
  • Black Friday
  • Avstå jobbresor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat