flytta akvarium

vinkelina

Trådstartare
funderar på att flytta mitt akvarium till ett annat rum, nu står det i datarummet, men där ser ingen det, kanske man skulle sätta det i vardagsrummet i stället ;)

men hur skall ja lättast göra flytten? akvariet är 240 liter stor, och står på ett tillhörande bord. finns inga trösklar eller liknande som det skall över, flytten är ca 10 m

måste jag tömma ur allt vatten, eller vågar man lämna kvar lite, är inte sååå sugen på att ta ur alla fiskar, vissa är nästan omöjiga att fånga

Sv: flytta akvarium

Fast fånga dem är ju kakbit när du har tagit ut en massa vatten?
Dock, om du ska ha kvar det på bänken, då hade jag tömt ur nästan allt, sparat grus och några cm vatten och sedan lyft/dragit bänk och allt i ett slag. Sedan fyllt på igen.

Sv: flytta akvarium

Jag startade en tråd om akvarieflytt för en tid sen, den finns nog kvar här om du söker efter den. Där fick jag en massa tips om hur man gör när man flyttar akvarier.

När vi flyttade vårt akvarium så la vi över större växter och hälften av fisken i en stor plastback tillsammans med en del akvarievatten, sen flyttade vi själva akvariet med kanske 10 cm vatten och resten av fisken (de mer svårfångade). Det gick bra, varken fiskar eller växter tog skada.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 589
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 524
Senast: Calmiche
·
Övr. Djur Någon som har erfarenhet av att flytta en längre sträcka med akvarium? Hur löste ni det med fiskarna, vad transporterade ni dem i? Jag...
Svar
12
· Visningar
2 406
Senast: Gabbi
·
B
Övr. Djur Jag tänker köpa ett mindre akvarium att smycka vardagsrummet med nästa månad :) Dock är jag helt ny på akvarium-området och kan absolut...
Svar
4
· Visningar
2 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka