Flythjälp 1,5-åring

Equilina

Trådstartare
Vad för flythjälp är lämplig för 1,5-åring (i pool, om det har betydelse)? Jag jade tänkt mig en badring med "sits" men det verkar inte finnas? Bara sådana där jättestora där barnet inte når vattnet.

När mina varit så små har de haft puffar, likt denna:
5551-78-cherekringar_armpuffar-gul-rd.jpg

Vi har armringar till vår 1,5-åring. Armringar av en lite tjockare typ, googla "Skruttenringen" så ser du typen även om vi inte har precis det märket. Jag tycker det funkar bra.

Annars tror jag du kan använda en vanlig badring utan sits.

Strikt taget är Cherekringar och Skruttenringar inte flythjälpmedel utan simhjälpmedel och ska användas till just simträning och inte för allmän flythjälp. När vi badar är jag så tråkig att när L ska simma får hon ha ringar, annars hjälper någon vuxen till med flytandet. Är inget fan av generella flythjälpmedel.

Vad för flythjälp är lämplig för 1,5-åring (i pool, om det har betydelse)? Jag jade tänkt mig en badring med "sits" men det verkar inte finnas? Bara sådana där jättestora där barnet inte når vattnet.

Vi har armringar för simning (finns en särskild sort där barnet flyter mkt bättre än med vanliga, kolla närmsta simhall). Sedan har vi en Turbo också som vi köpte i Italien när sonen var 6 månader. Den är högt älskad. :love:

Inte riktigt den här men nästan
KidsBabyInflatablePoolSeatFloatBoatSwimmingWheelHorn-SKU038362-2-800x800.jpg

En baby float?

Gogglade och det var det första som kom upp :). benen i vattnet och bred ring så han inte tippar över ^_^.

Strikt taget är Cherekringar och Skruttenringar inte flythjälpmedel utan simhjälpmedel och ska användas till just simträning och inte för allmän flythjälp. När vi badar är jag så tråkig att när L ska simma får hon ha ringar, annars hjälper någon vuxen till med flytandet. Är inget fan av generella flythjälpmedel.
Vi har också sonen utan någonting en hel del. Brukar variera en hel del

Det är så vi gör också, jag tänkte nog inte på att man kan vilja ha barnet flytande i något en längre tid än så. En vanlig simring runt magen kan också vara en bit på väg att lära barnet hitta en position i vattnet.

Vi har armringar för simning (finns en särskild sort där barnet flyter mkt bättre än med vanliga, kolla närmsta simhall). Sedan har vi en Turbo också som vi köpte i Italien när sonen var 6 månader. Den är högt älskad. :love:

DEN vill jag ha!!

Med bara puffar skulle jag inte våga släppa honom en sekund, vanlig ring känns det också som att han lätt kan glida ur. Vi har aldrig använt några flythjälpmedel vid bad tidigare, men nu ska vi på semester där det kommer bli många timmars bad varje dag och jag skulle vilja ha något som gör att jag inte behöver ha barnet klistrat på mig hela veckan.

Med bara puffar skulle jag inte våga släppa honom en sekund, vanlig ring känns det också som att han lätt kan glida ur. Vi har aldrig använt några flythjälpmedel vid bad tidigare, men nu ska vi på semester där det kommer bli många timmars bad varje dag och jag skulle vilja ha något som gör att jag inte behöver ha barnet klistrat på mig hela veckan.
Sådana armringar som t.ex. Cherek "sitter fast" då man blåser upp dem när de är påträdda på armen. Givetvis kan man inte släppa barnet att bada utan uppsikt, men du kan lugnt släppa och vara bredvid. Vi har haft cherekringar till båda pojkarna, de har använts från att de var ca 6 månader till 4-5 år. De har trivts bra med dem och vi också. Enda gången de lossnat var när vi lekte leken "kast med litet barn" där barnet kastas upp i luften och får plumsa ner i vattnet (såklart på barnets egen begäran) då barnet pluppade ner och armringarna flöt upp... :)
Vi var givetvis helt bredvid och kunde snabbt fiska upp barnet som inte tog skada.

Sammanfattningsvis - ringar kan vara jättebra, rätt använda!

Just den på bilden tror jag gick och beställa från ngn hemsida (stod på svenska).

Alltså när vi var i Italien så var det en gigantiskt pool med broar och allt annat så vi simmade runt på upptäcktsfärd puttandes på den så tutade sonen glatt på alla vi mötte :rofl:

Tror vi hittade samma, tyvärr är det en Asien-sida så vi hinner inte få hem den innan vi åker. Sökandet fortsätter!

Simringar är guld värda och fungerar superbra utan att man håller i barnet! Betydligt säkrare än bilar mm som man flyter i. Annars finns en uppsjö av liknande bilar på alla semesterorter jag varit på.

Varför skulle du inte kunna släppa barnet om den har simringar?

Åh vad smart! Vi ska utomlands i juli så ska försöka hitta en sån där till vår dotter då.

Är jag den enda som läste "flytthjälp 1.5 åring"? Tänkte först att ja jo något litet orkar de väl alltid bära haha :angel:

Cherek-ringar tycker jag är överlägsna, mycket bättre än den gamla sortens armpuffar!

Jag tycker såna här baby floats är jätteläskiga plus att med cherek-ringar kan även små barn träna på att "simma". Min unge var bara drygt ett halvår när hon kunde förflytta sig själv i vattnet på baby-simmet.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 119
Senast: Kilauea
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 931
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: Anonymisten
·
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
400
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.