Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad för flythjälp är lämplig för 1,5-åring (i pool, om det har betydelse)? Jag jade tänkt mig en badring med "sits" men det verkar inte finnas? Bara sådana där jättestora där barnet inte når vattnet.
Vi har också sonen utan någonting en hel del. Brukar variera en hel delStrikt taget är Cherekringar och Skruttenringar inte flythjälpmedel utan simhjälpmedel och ska användas till just simträning och inte för allmän flythjälp. När vi badar är jag så tråkig att när L ska simma får hon ha ringar, annars hjälper någon vuxen till med flytandet. Är inget fan av generella flythjälpmedel.
Det är så vi gör också, jag tänkte nog inte på att man kan vilja ha barnet flytande i något en längre tid än så. En vanlig simring runt magen kan också vara en bit på väg att lära barnet hitta en position i vattnet.Strikt taget är Cherekringar och Skruttenringar inte flythjälpmedel utan simhjälpmedel och ska användas till just simträning och inte för allmän flythjälp. När vi badar är jag så tråkig att när L ska simma får hon ha ringar, annars hjälper någon vuxen till med flytandet. Är inget fan av generella flythjälpmedel.
En baby float?
Gogglade och det var det första som kom upp . benen i vattnet och bred ring så han inte tippar över ^_^.
Vi har armringar för simning (finns en särskild sort där barnet flyter mkt bättre än med vanliga, kolla närmsta simhall). Sedan har vi en Turbo också som vi köpte i Italien när sonen var 6 månader. Den är högt älskad.
Inte riktigt den här men nästan
Strikt taget är Cherekringar och Skruttenringar inte flythjälpmedel utan simhjälpmedel och ska användas till just simträning och inte för allmän flythjälp. När vi badar är jag så tråkig att när L ska simma får hon ha ringar, annars hjälper någon vuxen till med flytandet. Är inget fan av generella flythjälpmedel.
Just den på bilden tror jag gick och beställa från ngn hemsida (stod på svenska).DEN vill jag ha!!
Sådana armringar som t.ex. Cherek "sitter fast" då man blåser upp dem när de är påträdda på armen. Givetvis kan man inte släppa barnet att bada utan uppsikt, men du kan lugnt släppa och vara bredvid. Vi har haft cherekringar till båda pojkarna, de har använts från att de var ca 6 månader till 4-5 år. De har trivts bra med dem och vi också. Enda gången de lossnat var när vi lekte leken "kast med litet barn" där barnet kastas upp i luften och får plumsa ner i vattnet (såklart på barnets egen begäran) då barnet pluppade ner och armringarna flöt upp...Med bara puffar skulle jag inte våga släppa honom en sekund, vanlig ring känns det också som att han lätt kan glida ur. Vi har aldrig använt några flythjälpmedel vid bad tidigare, men nu ska vi på semester där det kommer bli många timmars bad varje dag och jag skulle vilja ha något som gör att jag inte behöver ha barnet klistrat på mig hela veckan.
Just den på bilden tror jag gick och beställa från ngn hemsida (stod på svenska).
Alltså när vi var i Italien så var det en gigantiskt pool med broar och allt annat så vi simmade runt på upptäcktsfärd puttandes på den så tutade sonen glatt på alla vi mötte
Ah vad tråkigt, jag kollade bara efter en liknande bild så jag tittade inte så noga tyvärrTror vi hittade samma, tyvärr är det en Asien-sida så vi hinner inte få hem den innan vi åker. Sökandet fortsätter!
Vi har armringar för simning (finns en särskild sort där barnet flyter mkt bättre än med vanliga, kolla närmsta simhall). Sedan har vi en Turbo också som vi köpte i Italien när sonen var 6 månader. Den är högt älskad.
Inte riktigt den här men nästan