flyinges "os-clinik", någon som var där ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fröken
  • Startdatum Startdatum
F

fröken

Jag är jättenyfiken på hur flyinges hingstar skötte sig och såg ut under R-G B. Särskilt for feeling. Vad tyckte R-G om de hingstar han satt på? om han nu sade nått om det..även nyfiken på hur det gick för peder..och hur malobe skötte sig. Snälla ni som har Flyinge innom rimligt avstånd :smirk: berätta för oss i urskogen!

Sv: flyinges "os-clinik", någon som var där ?

Jag läste bara det som stod i Ridsport och enligt dom hade alla skött sig och alla var nöjda och glada.

Jag var där. Fick känslan att RG gillade Qalle bäst, fastän han var lite övertänd i början. For Feeling sa han var väldigt försiktig och ville göra rätt.

Peder... Han tog det lugnt med Maloubet men jag ska inte uttala mig speciellt om honom för det är inte min typ av häst. = jag tycker inte om honom.

jasså minsann, R-G B gillade Qalle..vad tyckte/tycker du om qalle? jag har aldrig sett han live, men på bilden i hingstkalalogen ser han ganska tråkig ut. Berätta gärna lite mer. Alltid kul att höra vad andra tycker, även om smaken är olika! Vad är det du hänger upp dig på med malobe?

Jag tyckte själv For Feeling var finast av Flyinges hästar. Han verkade så klok och inte så gåpåig som många hingstar. Som Qalle t.ex ;) Han hade en del överskottsenergi och var riktigt busig i början, bockade och stod i. Men det var en fin häst faktiskt. Ganska kompakt, det gillar jag och betydligt mer utstrålning i ridhuset än i boxen.

Maloubet... Ja var ska jag börja. För det första ser han finare ut på bilder än i verkligheten. Han hade noll hingstkaraktär. Det var nog inte många som protesterat om Peder sagt att det var ett sto. :angel: Men han hoppar förvånansvärt bra faktiskt. Som en gummiboll var han.

TooFatToFly skrev:
Men han hoppar förvånansvärt bra faktiskt. Som en gummiboll var han.

Förvånandsvärt bra :eek: :confused: Med tanke på hans stam hade det varit förvånansvärt om han INTE kunnat hoppa.

Jag menade att med tanke på hur tråkig och oinspirerad han såg ut innan de började hoppa var det förvånande. Det var nämligen som två olika hästar.

Sen är ju stammen inte en garanti för fina hästar. Exempelvis finns det både fullblod och travare som säljs för dyra pengar som åringar för deras fina stams skull och sen inte ens blir medelmåttor. Varför skulle ridhästar vara ett undantag?

Senast ändrad av en moderator:

Jag antar att det är lättare att kolla om en häst kan hoppa än att den vill vinna ett lopp.
Sedan kunde ju Maloubet hoppa fint som 3 åring så det hade ju varit konstigt om den talangen hade försvunnit nu :p Men att säga att den kommer gå Grand Prix går ju förstås inte.

Det behöver inte vara brist på vilja som saknas hos dyra hästar som inte blir något. Om mina föräldrar är Mensa-medlemmar får ju inte jag automatiskt medlemskap vid födseln. Samma sak med hästar. (även om jag aldrig hört någon vara med i Mensa... :p )

Jag hade aldrig sett Maloubet innan Flyinge men ja, det vore ju konstigt om han hoppat som en kratta numera.

ja for feeling är ju verkligen tok intressant..jag tänker på stammen och då framförallt pappans..(vet inte mycke om mammans sida..nån som vet?) men han ser inte heller så rolig ut på de bilder man kan se...inte alls särskilt fin. Hur ter han sig live? mer än att han verkar klok. utstrålning? hur sitter halsen? osv..

Jag såg honom i stallet innan RG red och jag fastnade direkt för honom. Förutom då att han uppför sig klokt så är där absolut inget fel på utstrålningen. Däremot var han kanske aningens för försiktig ibland i ridhuset. Men det kan ju ha berott på lite ryttare-häst krock även om RG är en fantastisk ryttare. Halsens placering lade jag inte märke till, men han har betydligt större utstrålning på riktigt än på Flyinges bilder.

Jag såg For Feeling i somras nere på Flyinge. Tyckte han såg fin ut.
Qalle såg liten ut, men hade en trevlig uppsyn. Fint huvud.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 660
Senast: Fille
·
G
Avel Hur många av er har valt hingstar från listan vi satte ihop i våras över hingstar med bevisade framgångar som avelshingstar: Hingstar...
2
Svar
29
· Visningar
3 138
Senast: TeamWahlund
·
T
Avel Vad tyckte ni om Flyinge i år? Själv var jag särskilt nyfiken på att se hur treåringarnas dressyrprov skulle se ut och särskilt nyfiken...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: sandino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka