Flyinges hingstvisning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Callelina
  • Startdatum Startdatum
Snyggt jobbat.

Peter är bäst som vanligt.

:)

Många fina hingstar, Welt Hit är.......en hit.. :d

Så du tyckte om Welt hit?? Jag har starka funderingar på att använda honom iår. Blev mycket förtjust i bilder jag sett... Han ser ut att ha "äga världen" och "jag är snyggast" attityd, o såna hingstar gillar jag... :love:

Nina

Ja jag blev helt såld på honom, han hade rätt attityd, såg lätt ut, hade bra rörelser, var jämn, ja....av de igår var han helt klart den mest intressanta, och vilken vacker brun färg!
Bugatti Hiltop var däremot inte alls så bra som jag hade förväntat mig, väldigt ordinär i mina ögon. :smirk:

- Jag tyckte det var intressant men ändå ganska så tråkigt att se hästar som jobbade utan rygg. I den ökade traven så sprätte de med frambenen och bakbenen var bakom.
- Jag såg endast 2 fina hästar varav den ena inte finns med i år hos Flyinge Hochadel som reds av Owe Köhler även den andre hästen som han red Don Frederico var jätte fin och jobbade som den skulle. :bump:

- Jag tyckte det var intressant men ändå ganska så tråkigt att se hästar som jobbade utan rygg. I den ökade traven så sprätte de med frambenen och bakbenen var bakom.
- Jag såg endast 2 fina hästar varav den ena inte finns med i år hos Flyinge Hochadel som reds av Owe Köhler även den andre hästen som han red Don Frederico var jätte fin och jobbade som den skulle. :bump:

Visst är det konstigt att folk blir så imponerade av "Sprätt".....!?

Ja de hingstarna du nämner var också mkt fina, Hochadel var klart den mest intressanta men ej tillgänglig i år, därför föll min egentliga första röst på Welt hit.

Lite kul att läsa mina kommentarer i programmet såhär dagen efter... :p

Jag hakar på din tråd. Är lite sugen på att få veta om deras nygodkända Cathageno visades?! Hur såg han ut då?? Berätta!!

Fortsätter väl tjata i tråden...jag har inte skrivit någon kommentar i programmet, har för mig att han var fin men stod sig slätt mot till ex: Quite Easy.
han såg i alla fall trevligare ut än Sancta Cruz som inte föll mig på läppen ett endaste dugg.

För sak-kunnig info bör någon som vet svara... :smirk:

Jag ska titta när de kommer till Tingsryd i april.
Var QE och Qalle med? Någon som vill skriva ner de hingstar som visades? För jag antar att samma hingstar visas på varje plats, eller?

Vet inte om alla hingstar visar överallt...
Celle-hingstarna visas i alla fall bara på Flyinge. Kan inte komma på att någon saknades av Flyinge. Uttini och Trofé är väl pensionärer numera, de var inte med.
Ragazzo visades riden, de senaste åren har han ju bara visats för hand, så det var trevligt.
Bugatti Hilltop reds av Michael Klimke och han kanske bara visades på Flyingen.
Akribori, Richfield och Wetano reds av Susanne Gielen.
Peter, Jens och Helena visade hopphingstarna: QE, Qualle, Cardento, Emmerton, Santa Cruz, Casa Grande, Cathageno, Camiell och säkert några fler som jag inte kan komma på nu.
Robin Z visade för hand så klart.
88:an visades tillsammans med tre avkommor.
Sammantaget tycker jag det var en av de bättre hingstvisningarna på Flyinge!

Du kanske skulle kunna ge lite kommentarer till hur Cathageno såg ut? Jag är väldigt nyfiken på honom.

med på turnén ska: cathageno, Qalle, For Feeling, Santa Cruz, Cardento, Emmerton, Quite Easy, Orestus, Cosmopolite, Camiell Flamingo z, Ragazzo, Richfield, Akribori, Lácteur, Casa Grande, Etrusco. Tror att jag fick med alla!

Du såg inte For Feeling med? :d

Han är högintressant för mitt ena avelssto men det skulle vara kul o höra hur han såg ut.. ;)

Såg Cathageno på bruksprovet. Det är en snygg hingst av lätt typ. Dock tyckte jag att det fanns andra hingstar som tilltalade mig mer men testryttarna gav honom höga betyg om jag inte minns fel!!!

Hoppade de nåt på uppvisningen i Flyinge? Hur tog de sig för honom?? Japp, han fick bra kritik på bruksprovet. Jag hoppas han kommer med till Strömsholm när de har sin visning där!! Vill gärna se honom live!

Jag kommer faktiskt inte ihåg Cathageno från Flyinges hingstvisning (pinsamt, men jag är mest intresserad av dressyren och hade redan sett Cathageno på bruksprovet flera dagar...). Det jag kommer ihåg från bruksprovet är att han hoppade mycket trevligt under ryttare, mycket kapacitet. På dressyrdelen (fas I) gjorde han ett ganska blekt intryck, man skulle önska mer tryck i gången.
Annars är det en stor, flott hingst som gav ett ridbart intryck.

For Feeling är en riktig goding!! Men den hopphingst som imponerade mest var Celle-hingsten Le Primeur (kostar förmodligen en förmögenhet att betäcka med....)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Många hade vallfärdat och läktarna var fullsatta när det vankades hingstvisning på Flyinge under lördagen. Över 40 hingstar, med såväl...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När det reds Grand Prix på Flyinge blev det svårt för konkurrenterna att hänga med Peder Fredricson.
Svar
0
· Visningar
55
·
Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 086
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tre hingstvisningar, fördelade i södra halvan av Sverige, är vad som bjuds intresserade av sporthästavel i år. Det är färre än i fjol...
Svar
0
· Visningar
89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka