Sv: Flyinge

Jeg var også i Flyinge og ride :laugh: Det var vores første tävling siden Hermanstorp hvor Lofty blev skadet.

Det var en fin tävling og en bra terrænbana, men underlaget var meget blødt :( Inte bra når man har en hest som bliver meget forsigtig når underlaget er sådan.

Men vi endte med at bliver nr 2 i Let klassen, men et resultat på 47,3 straf så jeg er meget stolt af at Lofty gjorde et fint comeback :love:

Rebecca: Bra at Lina var så fin :)

*knapp*

Här är min terräng, tiden i resultatlistan stämmer nog inte för mig heller, för det kan omöjligt ta 1 min för hinder 1+2 när de flesta andra red på halva den tiden. Dressyren gick skitdåligt (62%) och ffa ojämnt, hade både 8 och 4 i protokollet :angel: Hoppningen gick okej men hon halkade till när vi skulle hoppa femman och gled rakt in i den = "stopp". Terrängen kändes superlätt, tog det ganska lugnt eftersom det är första tävlingen på ett år (fick barn för 5 mån sedan).

http://www.youtube.com/watch?v=ULSRjLCj_tg

Uppskattar (på eniros satelitbild) att sträckan från start till hinder nr 3 är ca 350m. Skulle det ta 1min hade du ridit i banhoppningstempo :crazy: Ser inte ut som du gör det:p

Senast ändrad:

Uppskattar (på eniros satelitbild) att sträckan från start till hinder nr 3 är ca 350m. Skulle det ta 1min hade du ridit i banhoppningstempo :crazy: Ser inte ut som du gör det:p

Fast jag undrar det.. det är många som har många tidsfel. Det var en tung bana. Ryttaren har ett ganska lugnt tempo (bra med tanke på underlaget!) så jag tror att tiden stämmer.
En minut mellan start och 3:an verkar inte helt orimligt. Där var ju riktigt djupt på en bit. :laugh:

och inte red många på halva tiden, det är orimligt ..

Ja halva tiden verkar väldigt orimligt... Då skulle man ridit 700m/min och det hade varit livsfarligt:p Och du har rätt i att det var tungt på en bit där, efter hinder nr 3 var ju underlaget mycket bättre och det gick att rida fortare där när man kom ut på sand-underlaget. Och svängen innan hinder nr 2 var väldigt skarp, så 1 min kanske inte är helt orimligt ändå.

Själv brukar jag alltid börja i ett lugnare tempo sedan öka succesivt, nu vet jag ju inte om alla gör det, men gör man det är nog 1min väldigt rimligt med tanke på omständigheterna.

Senast ändrad:

Fast jag klockade flera st från start fram till att de syntes vid fältet och kring dryga halvminuten låg faktiskt de flesta, det stämmer också med totaltiden på en annan jag filmade. Men jag ska väl inte klaga, på första onlineresultatet hade jag 4.07 :eek: :D

Och just det, när jag satt och kollade på hoppningen hörde jag några som en lång stund satt och pratade varmt om din dotter på H, tex att hon alltid var så glad och trevlig mot alla. Tänkte att det kan vara kul för dig som mamma att höra :)

Det såg ju ut att gå undan :D Men hur mycket tidsfel hade du ? Kan det vara att det svänger så mycket för det måste ju ta en massa tid om man jämför med att rida rakt fram?

Ja, Lina var skitfin! Tog minsta lilla förhållning, och jag bara gav henne liiiite tygel så längde hon steget, och så vips! Så var hon tillbaka igen. :love: Magisk känsla!! Enda gången hon inte riktigt vill ta förhållningen var inför stigsprånget, men annars är jag jättenöjd. Jag fick 20.4 tidsfel har jag för mig, men det verkar skumt. Var som sagt felfri, dvs inga stopp, och visst, jag höll ett lite lägre tempo i början på banan, det gör jag alltid, men så långsamt red jag itne att de första 2 hindren tog 1 min 40s. Jag red ju lite vidare svängar mot vattnet och banken än man kanske behöver, men ville inte tappa galoppen, så det tog kanske lite längre tid, men annars red jag ju samma sträcka som alla andra :)

Och just det, när jag satt och kollade på hoppningen hörde jag några som en lång stund satt och pratade varmt om din dotter på H, tex att hon alltid var så glad och trevlig mot alla. Tänkte att det kan vara kul för dig som mamma att höra :)

Tack ;) Alltid kul att höra :laugh:

Fast jag klockade flera st från start fram till att de syntes vid fältet och kring dryga halvminuten låg faktiskt de flesta, det stämmer också med totaltiden på en annan jag filmade. Men jag ska väl inte klaga, på första onlineresultatet hade jag 4.07 :eek: :D

Har missat din kommentar..
Fast då måste vi prata om olika mätpunkter. Man måste vara ganska exat för att kunna räkna på det. Det är omöjligt att rida mellan det hindret på den tiden. Däremot lite vagare mätpunkt så :laugh:

Det är aldrig roligt att få fel tid.:cry:
Jag brukar klocka själv om jag det har betydelse. :grin:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
523
Senast: KeeNine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ungdoms-EM i sportkörning 2024 äger rum i Flyinge 23-28 juli. Sverige har fullt lag på plats och elva unga kuskar tar sig an...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
13
· Visningar
687
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka