Sv: Flyinge

*Kl*

Jag och sambon bestämde att vi ska åka och kolla imorgon. Hur ser möjligheterna ut att köra med barnvagn? Alltså, hur geggigt är det? Barnvagnen är ingen liten mesig stadsvagn utan det är barnvagnarnas Jeep så lite ojämnt underlag är ingen fara alls :laugh:

Jag har inte varit där idag, men igår hade det gått med barnvagn. Det är sand-underlag, så det är rätt okey faktiskt! :D

Du kommer att komma fram med barnvagn 100%.
Jag har varit där hela dagen idag och det är förvånadsvärt torrt trots ösregn.

Senast ändrad:

Attans att jag inte hann läsa det innan, hade du kul? Vi hade ju sjuk tur med vädret!! Däremot tror jag de fått fel tid på mig, jag red galet fort, och kan omöjligt ha fått 20 tidsstraff... Har nästan hela rundan på film, men inte de två första hindren... Och det gfår FORT:p Men GUUUD vilken underba häst jag har!! GHon har varit såååå duktig!!

*kl*
Hoppas alla hade roligt! Hade helt missat att det var fälttävlan i Flyinge, annars hade jag kommit och kollat - om inte annat för att en av Ragyogos avkommor var med och tävlade.

Nu var det dock falsk marknadsföring eftersom vi inte tog med oss vagnen :o Unga fröken fick sitta i sin babysitter istället, så hon kunde kika på alla hästar.
Vi satt i skuggan vid ambulansen och såg inte så många hinder men Mathilde kan inte sitta i solen så det var inte mycket att välja på. Trevligt var det, och varmt!

Jag kollade resultaten nu och i 3C bara vimlade det ju av tidsfel. Många tidsfel! En tydlig skillnad gentemot 33C som ju red samma bana. Kan det ha varit problem med tidtagningen?

Senast ändrad:

De hade strul med klockan, så långt vet jag, jag ringde sekreteriatet men de kunde inte svara mig, har mailat dem istället. Enligt resultatet skulla jag rideit på 3.59. men jag har film från hinder nr 3 till mål och den sträckan rider jag på 2.18. Kan ju omöjligt tagit över 1½ minut att fida från starten till hinder nr 3, inte i det tempot jag höll iaf... Men får väl se vad de kan göra åt saken :) Tror jag kvalar ändå, men vill ju var säker! :)

Okej, får hoppas att det går att få till en lösning då :laugh: Resultaten i själva klassen spelar ju inte så stor roll om alla ryttare fått lika mycket för fel tid men det ser ju kanske lite trist ut.

Fast alla ryttare har inte fått fel tid, klockan började strula mitt i klassen på ett ungefär. Jag hörde när tjejen i starten fick problem med sin klocka, för jag red fram då. Det är ju därför man vill få rätt på det. Men även med den felaktiga tiden klarar jag mitt kval precis, så det är en jäkla tur, annars hade jag varit galen:p Men allt skrivs ju in i ryttarboken, och vill ju inte ha massa fel där som jag egentligen inte ska ha...

Aha, jag tyckte alla i den avdelningen hade mängder av tidsfel men det kanske bara såg ut som att alla hade det :laugh: Kollade bara som hastigast.
Oavsett så är det ju urtråkigt när sånt händer :(

Men ingen tvingar dig att skriva in det kvalet om du inte vill, för du skall väl rida mer än 2 debutanter, eller? Då kan du ju bara ta ett annat kval. Rider jag 8 enstjärniga klasser med godkända kval tex skriver jag ju inte in alla dom i pappren.

Nä jag tänker rida fler debutantklasser, känner inte att vi är redo att gå upp riktigt än, men det va ju riktigt bra resultat på den här :) Dessutom var det mitt mål för året, att kvala, så jag hade blivit ledsen om jag inte gjorde det, när jag vet att jag egentligen red på en bra tid.

Sen måste man väl skriva in alla resultat i ryttarboken? Eller har jag bara missuppfattat TR?

Det är ju bara kvalresultaten som måste in, det är för att om du någon gång skulle bli kontrollerad så kollar dom ju upp resultatlistorna för dom tävlingar du angett att du kvalat på. Övriga resultat behåller du snällt för dig själv!;)

Och inget riktat mot dig specifikt nu MEN??? Varför har alla så himla bråttom upp från debutant? Även om man placerar sig i de första starterna så innebär ju inte det på nåt sätt att hästen blivit rutinerad o om man är själv är nybörjare inom sporten så är nog det som man alltid fick lära sig förr: MINST 1 år i varje klass! det som man bör sträva efter...

Jag har en jättekäck häst i hoppning/terräng men tänker iaf rida åtminstone någon/några debutanter till så hon verkligen kommer in i det på ett bra sätt o jag vill slippa strul i 100-klass sen. Hon har gått 4 starter i år.

KL
Rebecca: Kull att det kändes så bra!:)

Vi hade blandade resultat. Dressyren var ok i skritten och traven, i galoppen blev han alldeles för lång och stark. "Mellangalopp" på volt på en lerig bana är inte vår grej, det är svårt nog att länga galoppen på böjt spår utan att benen står åt alla håll;) Hoppningen var jag riktigt nöjd med, mest för att jag verkligen red och inte satt och sov...:p

I terrängen stod lilla pållen emot något fruktansvärt runt hela banan... På 3:e hindret när vi kom ut på fältet där själva banan ligger fick vi stopp. Han hoppade fint över räcket men nerhoppet efter gillade han inte. Resten hoppade han dock enkelt (till och med vattnet:D) även om det som sagt var segt.

Tar med mig till nästa gång att jag måste vara lite effektivare på framridningen till terrängen. Våga RIDA och se till att han verkligen är framme för skänkeln!

Jag tycker oxå folk har brått generellt från debutant till lätt, därför jag kommer fortsätta rida debutant (vi har startat 3 iår, fick stryka oss från den fjärde pga jättetjockt ben samma morgon :() till vi känner oss säkra i alla momenten. Jag vill inte flytta upp en klass, göra bort mig, krossa mitt och hästens självförtroende och få börja om från början bara för att man börjar ha för höga tankar om sig själv. Min häst är helt grön, jag har iof ridit mycket terräng, eller ja, tog ft-kortet 2008 och har tränat ganska mycket med alla mina 3 hästar + att jag jobbar hos en ft-ryttare, men jag har inte tävlat, och har inte världens bästa självförtroende heller så vi är helt enkelt inte redo att gå upp i lätt klass än. Jag har en långsiktig plan, och tänker hålla mig till den.

Terrängen känns bra i debutant, men dressyren och hoppningen finns det att jobba på :D Men målet var att kvala, dvs över 50% i dressyr, max 12 fel i hoppningen och felfri terräng i två klasser innan året är slut. Tycker det är ett bra mål första året på banan. Sen att man väljer att inte gå upp i klass förrän man känner sig självsäker är en helt annan femma.

Generellt går jag itne upp i klass förrän jag har placering på den nivå jag rider, och har ett antal fina rundor i bagaget. Men det är kanske bara jag :p

Men det är samma i hoppning och dressyr, folk har så brått att komma upp i klasserna, är ju coolare att säga att man rider 120, även om det aldrig går bra, än att säga att man täclar 100cm och får placeringar

Elin: TACK!! Kul att du känner dig nöjd iaf. Tycker alltid det är så, går dressyren bra så går inte terrängen bra, går terrängen bra så går inte hoppningen bra, och går hoppningen bra så går inte dressyren bra :D alltid är det något :p

Senast ändrad:

nä bara de kvalen som är nödvändiga för att du skall kunna bevisa att du är kvalad till en högre nivå behöver skrivas in.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
523
Senast: KeeNine
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ungdoms-EM i sportkörning 2024 äger rum i Flyinge 23-28 juli. Sverige har fullt lag på plats och elva unga kuskar tar sig an...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
13
· Visningar
687
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka