Sv: Flyinge
Jag tycker oxå folk har brått generellt från debutant till lätt, därför jag kommer fortsätta rida debutant (vi har startat 3 iår, fick stryka oss från den fjärde pga jättetjockt ben samma morgon
) till vi känner oss säkra i alla momenten. Jag vill inte flytta upp en klass, göra bort mig, krossa mitt och hästens självförtroende och få börja om från början bara för att man börjar ha för höga tankar om sig själv. Min häst är helt grön, jag har iof ridit mycket terräng, eller ja, tog ft-kortet 2008 och har tränat ganska mycket med alla mina 3 hästar + att jag jobbar hos en ft-ryttare, men jag har inte tävlat, och har inte världens bästa självförtroende heller så vi är helt enkelt inte redo att gå upp i lätt klass än. Jag har en långsiktig plan, och tänker hålla mig till den.
Terrängen känns bra i debutant, men dressyren och hoppningen finns det att jobba på
Men målet var att kvala, dvs över 50% i dressyr, max 12 fel i hoppningen och felfri terräng i två klasser innan året är slut. Tycker det är ett bra mål första året på banan. Sen att man väljer att inte gå upp i klass förrän man känner sig självsäker är en helt annan femma.
Generellt går jag itne upp i klass förrän jag har placering på den nivå jag rider, och har ett antal fina rundor i bagaget. Men det är kanske bara jag
Men det är samma i hoppning och dressyr, folk har så brått att komma upp i klasserna, är ju coolare att säga att man rider 120, även om det aldrig går bra, än att säga att man täclar 100cm och får placeringar
Elin: TACK!! Kul att du känner dig nöjd iaf. Tycker alltid det är så, går dressyren bra så går inte terrängen bra, går terrängen bra så går inte hoppningen bra, och går hoppningen bra så går inte dressyren bra
alltid är det något