Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Panikie skrev:vilken travar häst är det som man vill ha in i svenska hästarna för att få bättre hophästar? ni vet väl endå själva att sveriges travare inte annvänds som vi annvänder våra svenskia travare i alla länder, i många länder är deras travare mer eller mindre lika våra travare, varmblod.
hoppsann skrev:Jaggen! Nä, men jag kan ju charmig konversationsfranska, så jag bokar härmed 1/30 med!
Vad kostar han att betäcka med?
mvh
Nej, annan landsbygd fast en tredjedel i de jag gissar du tänker på hade nog inte tyckt det vore så dumt med lite travareHrm... Inte den grannen jag tänker på väl?
Nafayette skrev:För det första så har inte jag, Nafayette, skrivit att Flyinge bedriver någon avel med travare..
För det andra så skrev jag att jag skojade med "er"....ingen humor???
För det tredje om vi nu ska prata Gidde så ger han knappast mer än Cocktail jet eller Varenne...Så när det gäller travavel får du nog allt läsa på lite bättre i så fall..För Gidde får man två föl i priset för en.
För det fjärde så kostar det att driva upp ett halvblod i tre år..eller är dina hästar helt gratis?? Bantar dom? Oförsäkrade? Ingen veterinärvård?? Osv...
Vaddå tjurig??
Nafayette skrev:För det första så har inte jag, Nafayette, skrivit att Flyinge bedriver någon avel med travare..
För det andra så skrev jag att jag skojade med "er"....ingen humor???
För det tredje om vi nu ska prata Gidde så ger han knappast mer än Cocktail jet eller Varenne...Så när det gäller travavel får du nog allt läsa på lite bättre i så fall..För Gidde får man två föl i priset för en.
För det fjärde så kostar det att driva upp ett halvblod i tre år..eller är dina hästar helt gratis?? Bantar dom? Oförsäkrade? Ingen veterinärvård?? Osv...
Vaddå tjurig??
AM
För att du inte såg några travare det året betyder det ju inte att Flyinge inte haft några heller. Vad som händer ett separat år hör väl inte heller till diskussionen. :smirk:Silverkatten skrev:FÖR DET FEMTE och det behöver du inte läsa för det är skrivet tillmiaR Flyinge har varken travarston eller travhingstar i sin verksamhet 2005-2006. vad som hände tidigare hör ju inte riktigt till diskussionen...
Silverkatten skrev:Visste inte att mitt inlägg uppfattades som ett hetsigt och hysteriskt för det är i alla fall så jag uppfattar ditt svar...
Men okej, jag är på krigshumör idag så jag är på
FÖR DET FÖRSTA så är min första mening inte menad till dig utan till den som skrev att flyinge bedriver travavel i liten skala.
FÖR DET ANDRA så har jag inte tagit illa upp av ngt "skoj" antar att du syftar på min mening om priser på cardentoföl och travarföl? Skrev mitt inlägg i helt neutral och fredligt diskussionssyfte.
FÖR DET TREDJE så pratade jag inte om hur dyr Gidde var att betäcka med utan hur dyr han är att KÖPA med tanke på att han är över tre år så att säga.. (hade ju skrivit i förra inlägget att jag tycker det verkar som att travare sjunker i värde med åren.. Om de inte är avelshingstar så att säga). Och ja, Varenne o co är antagligen också ovärdeliga, skrev bara Gidde som ett exempel.
FÖR DET FJÄRDE så kostar det inte mer att föda upp ett halvblod än en varmblodig travare i foder/veterinär osv. Om du inte visste det menar jag så kan jag upplysa dig. Det som kostar mer för en travare är försäkringen(?) och träningen.
FÖR DET FEMTE och det behöver du inte läsa för det är skrivet tillmiaR Flyinge har varken travarston eller travhingstar i sin verksamhet 2005-2006. vad som hände tidigare hör ju inte riktigt till diskussionen...
//He he vad roligt det är å skriva med stora bokstäver.. man "låter" så ARG då