Flyinge - Hippologigymnasiet

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

moddy_01

Hejsan. Efter jul är jag tvungen att välja ett gymnasium, detta är ett väldigt svårt val som antagligen kommer påverka hela mitt liv. Därför behöver jag hjälp av personer med erfarenhet av Flyinge och dess gymnasium. Jag hade tänkt gå med NV-inriktning och är medveten om att det inte blir mycket ridning och så med det är helt OK med mig, vill mest bara skapa kontakter och lära mig lite mer. Jag funderar också på Helsingborgsridgymnasium men om jag kommer in på Flyinge så det borde vara bättre, eller? Hursomhelst, jag har samlat på mig en del frågor och efter att ha läst på deras hemsida ett flertal gånger växer frågorna och jag känner att jag måste ha svar om skolan så jag blir mer säker i mitt beslut.

1. Tycker du personligen att Flyinge är en bra skola?
2. Hur är det att bo på internatet? Är det jobbigt att ta sig till Vipan därifrån sen?
3. Hur många poäng behöver man? Har läst trådar om det här att det ska vara jättehögt men på hemsidan står det att man endast behöver 240, men det stod det i julas med, borde väl ha ändrats? Är inte säker på att sidan uppdateras. :/
4. Har någon haft med sig sin häst? Vill isåfall veta om det jag kladdigt och jobbigt eller om det gick bra, har sjv en häst jag tävlar med, skulle det vara ett problem? Vet att man inte kan ha med den på Flyinge omr.
5. Jag är VÄLDIGT kräsen när det gäller mat, är maten ok? I skolan äter jag inte lunchen utan äter när jag kommer hem och det blir ju problem där. :P
6. Finns det ngn affär i närheten och hur är den?
7. Finns det internet på rummen? Mest så man kan prata med kompisar och så, känns jobbigt om man skulle isolera sig helt även om det finns mobiltelefoner :P
8. Kan man jobba helger, typ rida hästar och så där? Alltid nyttigt att rida nya, ju fler desto bättre! :love:
9. Om det finns ngn som gått Helsingborg får ni gärna skriva hur det var med :)

Detta var mina frågor, jag hoppas nu bara att någon tar sig tid att besvara dom. :)
Ellen
 
Sv: Flyinge - Hippologigymnasiet

Om du använder sökfunktionen och skriver flyinge så får du upp 3 sidor där du kan söka svar eller ställa dina frågor.

mvh
moderator
mysko
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 732
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 898
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 813
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 249
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp