Flyinge Amiral 764

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hanna68
  • Startdatum Startdatum
H

Hanna68

Är det någon som har god koll på hur Elithingsten Flyinge Amiral nedärver sig? Frekvens av lösa benbitar mm? Står i begrepp att köpa avelssto och vill gärna ha en dam efter honom i aveln.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Flyinge Amiral 764

Hanna68 skrev:
Är det någon som har god koll på hur Elithingsten Flyinge Amiral nedärver sig? Frekvens av lösa benbitar mm? Står i begrepp att köpa avelssto och vill gärna ha en dam efter honom i aveln.
Vad gäller frekvens av lösa benbitar så diskuterar vi INTE sånt här! Det finns ingen statistik på sånt (pga djurklinikernas tystnadsplikt) utan endast ryktespridning. Därför låter vi bli det...

*påpekande från moderatorn, som vill slippa plocka bort inlägg baserade på rykten*

Hur många avkommor i GP klass skulle jag gärna vilja ha som referens med tanke på hur många tusen föl han har fått.

2-3??

Amiral hade 4 avkommor med på WBSHS ranking 2004.
Ingen av dem är kvar i Sverige - Amando 11 (f.90 ue.Indus) var högst rankad med en 31:a plats, Heros (f.93 ue.Honnör Ostrup), Virtuos (f.90 ue.Vagabond) och Admiron (ex Rurik f.92 ue.Anart).
Amirals "årsbror" Don Primero hade 2 avkommor med och Florestan (utan I eller II efter namnet) hade 5 avkommor med t ex.

Gendarm och General gick också svår körning. Parade gick svår hoppning (exp Holland).
Men det är klart Amiral var ju en "poppishingst" så han fick nog många och fina ston.

Måste säga att det är lite av en besvikelse att han bara hade en godkänd son i Sverige. Är ju iofs inte för sent än...

Hollänska hingsten Scandic e.Solos Carex-Amiral vann både första och andra deltävlingen (slog då Florencio - vinnaren av Unghäst VM-04) samt kom två i den tredje deltävlingen i "2004/2005 KWPN Stallion Competition".

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Anon89
·
Hundavel & Ras Jag är fd ägare till en hund med grav separationsångest, den blev värre av kastreringen, innan var den mycket mild och märktes inte så...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 150
Senast: Dentaku
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka