Flygning av hästar

Q

Qwerty hopp

Någon här som flugit med hästar över tex Atlanten eller liknande och vill berätta vad man måste tänka på, foder, vatten, täcken osv. Tempa? Sjukdomar eller allvarliga tillstånd? Skulle verkligen vara jättesnällt!:bump:

Moderator: Flytta om du vill, kanske den borde ligga på hästvård istället?

Sv: Flygning av hästar

Meh! Hallåååå, hjälp jag behöver hjälp! nån!!?:eek:

Jag har inte flugit själv med häst, men jag har skickat en häst på flyg från Holland till Los Angeles (lastbil från Sverige till Holland). De som transporterade min häst visste exakt hur allt skulle gå till. Jag hade kontakt med stallet i Amsterdam där hästen vilade några dagar innan flygturen och de tog hand om henne på bästa sätt innan flygturen, visste vad hon behövde osv. De har stor erfarenhet.

Jag har för mig att de rekommenderade så lite utrustning som möjligt för att undvika eventuella skav. Alltså inga täcken, lindor osv.

Min häst kom fram till nya ägarna i gott skick!!

Senast ändrad:

Gaah! Inga täcken?? Jag har hört att det ska vara svinkallt därinne, att groomarna sitter med typ 4 täcken var för att inte frysa ihjäl...gahh
men du vet ingen hemsida eller nåt då? Tack förresten!

Ja, det kan vara så att de kanske har täcken på just flygturen det vet jag inte. Men jag skickade inte med något med min häst. Jag fick beskedet att inte göra det...

Hemsida vet jag inte men jag kan försöka hitta namn till bolaget jag skickade min häst med. Minns inte på rak arm, det är några år sedan, men jag messar dig.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 058
Senast: Bee
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 910
Senast: Rugge
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 312
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023