mian1

Trådstartare
Jag går på extra läkarkontroller för att barn nr 2 inte ska komma lika snabbt och tidigt som det första. Läkaren har bara uttalat sig väldigt svävande om flygning.
Vi hade tänkt flyga till utlandet i påsk, men jag vet inte om jag vågar följa med. Då är jag i 6:e månaden.
Ska jag följa med eller stanna hemma?
 
Sv: Flyga?

I vecka 35 och det tog lite drygt 3 timmar från första värken tills hon hade "pluppat" ut.
 
Sv: Flyga?

Jag hade definitivt inte åkt. Har två prematurer och skulle aldrig i livet utsätta mig och barnet för risken att föda i luften.
 
Sv: Flyga?

Ja, nä, det kanske inte är idealiskt, men jag känner iofs inte till Bosniens neonatalvård. Mina fördomar säger mig att den möjligen inte är lika bra som den svenska?

Jag hade nog tänkt att Bosnien finns kvar, men att jag bara är gravid enstaka gånger i mitt liv och då kan avstå, även om risken är liten.
 
Sv: Flyga?

Vi hade tänkt flyga till utlandet i påsk, men jag vet inte om jag vågar följa med. Då är jag i 6:e månaden.
Ska jag följa med eller stanna hemma?

Vilken vecka kommer du vara i? Tror att det går någon gräns vid v28 där man riskerar få stå för kostnader själv om barnet kommer för tidigt.

Visst det är säkert skönt att komma bort lite, men personligen hade jag varit livrädd för att vara långt hemmifrån om det börjar hända saker...

* Ja, ja såg sedan att det kommit ett säkert svart på v28 :-) Så går det när man trycker på svara och sedan pratar med barnet *
 
Senast ändrad:
Sv: Flyga?

Skulle jag åka skulle jag ha en sjuhelvetes försäkring (har för mig att vissa försäkringar täcker fram till v 36)... och se till att den gällde vid tillfället. även att landet i fråga har minst lika bra neontalvård som Sverige.
 
Sv: Flyga?

vilken vecka kommer du att vara i? Efter vecka 28 gäller inte sjukförsäkringar utomlands så händer det nåt när du är i väg så får du stå för sjukvårdskostnaderna
http://www.alltombarn.se/aktuellt/stor-okunskap-om-att-flyga-sent-i-graviditeten-1.4623

Det är väl just detta som de brukar varna för på MVC. Man tänker inte på kostnader som kan uppstå Om "olyckan" skulle vara framme. Allt från sjukhusvård (som säkert kan vara nog så bra som härhemma), boende för föräldrar under den tiden, ny resa hem, förlorad arbetsinkomst, etc etc etc. Dessutom hur ska man flyga hem med ett sådant tidigt fött barn, jag har för mig de bör vänta längre med att flyga än andra bebisar.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 885
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 763
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 290
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 854
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp