Flugtäcke mot bromsar

carrro_lina

Trådstartare
Min häst har varit väldigt besvärad av bromsar i år. Mycket värre än tidigare år men så tycker jag också att det verkar vara större och fler bromsar där vi bor i år… dessutom verkar bromsarna föredra mitt sto framför dom andra hästarna i hagen.

Sprayar med Ultrashield men upplever att det inte tar lång tid innan bromsarna är på henne igen.

Finns det något flugtäcke som funkar mot bromsar också? Eller bitar bromsarna igenom?
 
Beror på hur tjockt täcket är finns supertunna och tjockare tyg. Om det inte är för varmt så är flugtäcke regn combi ett alternativ,. Det biter dom inte igenom på ryggen
 
Tambo hoody funkar bra på min som hatar alla insekter. Med det på är han lugn. Med vanligt tunnt nättäcke springer han som en tok.
 
Rambo Hoody fungerar mot allt tror jag, broms, knott o mygg. Har också Rambo protector som jag tycker är bra, men det tar inte knott lika som Hoody. Men bromsarna är så stora och täcket så pass grovt att de inte kan bita genom hålen.
 

Liknande trådar

Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
329
Senast: Corax
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 213
Senast: Solstig
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: Sirap
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
28 515
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Dom vill para sin huskatt
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp