Flugtäcke från Börjes

M

mi_grandin

Någon som har testat detta? Fly stop heter det för 349:-

Har haft några regntäcken från dem och varit nöjd. Flugtäcket ska vara i reserv och tvättbyte men jag vill ju fortfarande att det ska sitta bra.

Eller har ni några andra förslag på billiga flugtäcken som är lätta att få tag i?:idea:

/Marie

Sv: Flugtäcke från Börjes

Stora i storlekarna, väldigt långa kardborreband på halsen. Lite styvt men blir bättre efter tvätt.

För de pengarna var jag POSITIVT överraskad. Så till det du tänk det, som reserv och vid tvätt - köp det. Inte säker modellen passar just din häst kanske, men då kan du ju returnera.

Jag köpte till ponnyn när han var ung och växte och jag inte ville kasta ut 1500 kr på ett Bucas Buzz Off han skulle växa ur. Och som sagt, helt nöjd med det och ett fynd för de pengarna. Så som temporärt - absolut.

Jag har faktiskt fyra olika flugtäcken här hemma och det som sitter bäst är faktiskt det från börjes. Och det har hållit för daglig användning i fem månader nu. tvättat en gång i veckan =)

Kanske lite stort i storleken ja..

Jag har ett buzz-off nu och tycker det oxå är lite stort i stl. Kanske värt att pröva att gå ner en stl, längden skulle nog funka bra, är bara det inte blir för trång i bogen.
Men min polle är lite annorlunda i stl, en D-ponny med 130 mm i bett, 120(helst) i täcke, stor cob i nosgrimma och sidostycken i ponny till hacket ;)

Har han 120 ska du köpa 115 cm.

Ska se om jag hittar bilden, men har bild på en häst mer perfekt strl 125 i ett 115 cm Fly Stop. Saknas yttepyttelite på längden bara, så har du en 120häst borde det bli perfekt.

De är större än Buzz Off i storlekarna!

Här, som du ser så är det bara på längden det saknas lite, dvs det är ca 120 cm. Hästen är som sagt en perfekt 125:a i täckesstorlek, och täcket är ett Fly STop i 115 cm (de var beiga förr)

Thumbnail.aspx

Och såhär blev det på den lilla åringen det var köpt till ;)
Thumbnail.aspx

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård