Karin87

Trådstartare
Tänkte höra med alla om vad ni skulle rekomendera för flug/knott-spray?
Jag har RB86, men det går ju knappt o använda för det bara smörar ihop sig. Man måste ju kunna ha sprayen inne i stallet även fast man vill använda det.
Så vad har ni till era hästar?

Sv: Flugspray

Equimin Sommarspray (turkosa flaskan) har jag för det mesta.
Även Effol Bremsen Blocker, båda är helt outstanding tycker jag.

Någon som provat Effol antifly? det var typ det enda flugmedel som fanns på ekohallen :smirk:
Har inte provat det innan men tänkte höra vad ni tyckte om det och om det är värt ett försök?
Tänkte prova bromsblockeraren med...
Vad har ni för andra bra förslag?
Min häst är så extremt känslig mot insekter av alla dess slag, hon blir galen. Speciellt jobbigt är det under ridningen när hon blivit lite svettig och hon inte får vara ifred ett ögonblick, så det får gärna vara resistent mot vatten och svett...

Spola varmt vatten på din flaska innan du ska använda det, det gjorde jag när jag hade det, inga problem :)

Joo, det går ju om det är någorlunda varmt i luften...men är det nästan helt stelt hjälps ju inte ens om man spolar i lite varmt vatten och blandar runt. :crazy:

Själv tycker jag att RB86 är bland de enda sprayerna som jag kan se verkligen fungerar. Brukar sätta ut flaskan i solen en stund innan jag sprayar på. Frånsett RB86 har Flystar (eller Starfly?) också fungerat bra men är tusan så dyr.

Jag har köpt flera sorter "bremsen blocker" från D.

först tänkte jag- vad vet tyskarna om broms:confused:

Sen efter testande- de är ganska kunniga:bow:

RB är alldeles för jobbigt att hålla på med.

Liknande trådar

Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 150
Senast: Freazer
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 986
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 906
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka