flugskydd!

Sv: flugskydd!

Japp, jag hällde faktiskt på första omgången med Switch nu imorse! :)
Och sen spray, vad 17 heter den, en svart stor flaska.... :confused:

Här är det rätt mkt knott.

Jao hästsalva + helosan på de mer känsligare ställerna på hästen. Flugspray, flughuvor. Och sedan flugtäcken under kvällstimmarna

Än så länge kör jag bara på insektsmedel. Men snart blir det huva!

Beror vell lite på hur varmt det är med, varmare dagar= MASSA FLUGOR!
Svalare dagar, regn= Puh, inte lika mycket flugor!

Det varierar, men idag blev det spraya hästarna!

Jag har gjort första omgången med flugmedel i helgen.
Så soligt, varmt och vindstilla som det är nu (det har inte regnat på evigheter..),
Flughuvan åker nog på i morgon, så tjejen inte bränner upp hela näsan (bläs + rosa hud = inte kul).

Började ha på flugmedel för någon dag sen, för har börjat komma lite mygg nu på kvällen, är väl inte så super mkt flugor här än, men det kmr nog nu när det är så varmt...

Ja, tänkte börja ha på 4 ess salva nu ikväll. Är inte så jätte mkt knott här i falun än men nog finns de där. Lika bra att smörja på från början. Blir väll flughuva snart också :/

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
834
Senast: skogaliten
·
Hästvård I fredags kväll när jag hämtade hem hästarna från sommarhagen såg min lilla (156 cm, nordsvensk/varmblod) ut så här. Självklart ringdes...
2
Svar
39
· Visningar
3 973
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
Svar
19
· Visningar
957
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
315
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V