Flugpannband eller flughuva?

Sv: Flugpannband eller flughuva?

Jag använder inget av det, och måste jag välja så tar jag hellre flugpannband.
Om exempelvis en geting kommer in under en sådan flugmask (som den alltid har möjlighet att göra då det oftast är en glipa under ögonen, kan hästen få otäcka stick eftersom getingen inte kommer ut. Det har hänt mig och därför använder jag det inte. Sen hur vanligt det är kan jag inte svara på, men det har hänt.
Annars brukar jag använda olika medel eller salvor som ska hålla insekterna borta, men inga av dem tycks fungera så bra :mad:

Liknande trådar

Utrustning Min Rambo flughuva är spårlöst försvunnen efter min semester, så behöver skaffa något nytt. Gillade mycket med den modellen, men hästen...
Svar
11
· Visningar
455
Senast: EZMK
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
290
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31