flugor inomhus - jag blir tokig!

_Runaway_

Trådstartare
Flugorna här hemma driver mig till vansinne. Senaste veckan har dom slagit till och det är så fruktansvärt irriterande att ha dom surrandes överallt. Nu när jag sitter vid (det rena) köksbordet har jag lätt sju-åtta stycken i närheten. När man sover surrar det ett par kring huvudet.
Finns det något man kan blanda ihop som de dras till och förhoppningsvis drunkar i?
Grejen är att det är städat här hemma, inga diskberg, inga smutskläder på golven, golvet är rent, ingen frukt framme etc. Det borde inte finnas något speciellt de gillar, de verkar helt enkelt gilla att hänga här :crazy:

Sv: flugor inomhus - jag blir tokig!

Mamma fick tipset:

2 delar vinäger
1 del sirap eller socker
Ett par droppar diskmedel, minskar ytspänningen.

Hon har inte testat ännu, men är på god väg. Bo på landet vid en kohage är som bäddat för fluginvasion. :p

Annars: Radar och stängda dörrar och fönster i fortsättningen.

Just det, växter drar till sig flugor. Jag hade inga flugor alls i lägenheten tills jag skaffade ett par, numera halvdöda, blommor.

Senast ändrad:

Visst finns det väl fortfarande de där kladdiga bruna spiralremsorna man hängde upp i taket? Jag såg dem för ett par år sedan. Där fastnar flugorna garanterat.

De kanske har bo emellan fönstret och karm, har du provat öppna och kolla?

Insektsnät i fönster och dörrar och en elektrisk flugsmälla används här :)
Och om det är de mindre bananflugorna så har det fungerat bra att ställa fram ett glas saft och blanda i någon droppe diskmedel.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka