Flug-frågor!

Pansi

Trådstartare
Ni som använder flugtäcke på hästarna, använder ni flugspray på kroppen också ?

Har precis köpt ett insektstäcke och blev lite osäker, vill gärna inte slösa på massa flugmedel i onödan.

Sv: Flug-frågor!

De dagar när de stora flyplanen (gigantiska bromsarna) är i farten brukar jag spraya lite på ryggen om de sitter och biter genom täcket där. Sen sprayar jag där täcket inte skyddar, dvs. skapet, mellan frambenen och halsen, om inte halstäcket är på. Men jag har inte alls lika mycket som utan täcke. Nu tar dock min flaska slut och det finns inte längre att köpa så jag får snåla.

jag brukar också spraya där.. och benen.. men det beror ju på hur mkt ens täcke skyddar:)

Benen tycker jag inte är största problemområdet för bromsarna. Där kan hästen ändå stampa bort dom. Men skapet och ryggen är mer utsatt. Har magplatta på täcket.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 341
Senast: Lobelia
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 028
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar