Florestan I

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Picasso
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 509
P

Picasso

Försöker igen... Det här är INTE en efterlysning. Är det någon som kan uttala sig om Florestan-avkommor, har de några positiva resp negativa sidor gemensamt?

Sv: Florestan I

Ska man generalisera brukar man säga att Florestan lämnar väldigt bra ridbarhet - snälla hästar - och bra gångarter. Däremot brukar de sakna en del "elektricitet" i bakkärran, de är med andra ord inte så kvicka i sina bakben som GP-ryttarna önskar.

Hej Har Florestan i stamtavlan, inte som pappa men som farmorsfar.

Jag har jobbat somhovslagare och träffat ett par tusen hästar,men något som detta har jag aldrig stött på.
En gudomlig häst, älskvärd, och mycket intelligent.
farmodern betäcktes sedan med rohdiamnat och det blev Royal Olymp som har 152 i index.
Florestan i kombination med R - blod elelr D - blod verkar ju bli himla bra.
Har jag hört.

Florestan-hästar är oerhört eftertraktade i Europa!!

Om du läser tråden "hingst till flullblodssto" så har jag skrivit om Falsterbo, som är e Fidermark, en F-hingst som jag gillar skarpt!

Försöker igen... Det här är INTE en efterlysning. Är det någon som kan uttala sig om Florestan-avkommor, har de några positiva resp negativa sidor gemensamt?

Han präglar sina avkommor hårt. Det jag har sett är att han ofta ger ganska liten storlek, korta linjer och brantare bog.

Han präglar sina avkommor hårt. Det jag har sett är att han ofta ger ganska liten storlek, korta linjer och brantare bog.

*delvis knapplån*

Håller med där. Florestan I är mycket populär i Europa. Han verkar lämna bäst med stora, lite långlinjerade ston.

Sett många fina Florestan avkommor undan R ston.

M

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Två vänner har nu rekommenderat Hoka eftersom jag har korta och breda fötter och får ont i både ben och fötter när jag går. Är det någon...
Svar
19
· Visningar
1 315
Avel Skulle vilja höra era åsikter om denna hingsten Skyline to B. Både positiva och negativa. Läste själv några negativa på en utländsk... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
21 002
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 093
Kropp & Själ Hittar inget vid googlande så jag frågar det allsmäktiga Bukeoraklet 😍 I morse när jag körde till jobb så nös jag. Inte någon liten...
Svar
3
· Visningar
291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka