Sv: Florenciobarnen
Väcker liv i tråden som verkar ha dött ut..
Jag har ett sto e.Florencio ue.Pik Labionics som är född 05, 167cm. Hon är importerad från Tyskland och kom till mig när hon var 3½ år. Har hela tiden varit väldigt vaken med mycket nerv. Men är väldigt snäll och det finns inget ont i henne bortsett från att nerven ibland tar överhand. Inte tittig men däremot väldigt ljudkänslig och som sagt väldigt vaken och alert. Hon rör sig mycket trevligt i samtliga gångarter, stora luftiga gångarter och en super galopp (brås väl på pappa!). Men som några skrivit i tråden så har hon varit sen, det är ingen häst man bara "sitter upp, knycklar ihop och trycker på" utan vi har fått skynda långsamt. Dels har hon varit väldigt valpig både i huvudet och i kroppen. Det är egentligen först nu som 6-åring som hon börjar växa i gång, kropp och mognat mentalt. Hon har väldigt lätt för det svåra men lite svårare för det lätta. Har t.ex. jobbat mycket med förvänd galopp där hon förut hela tiden istället gjorde klockrena byten istället för att bibehålla den förvända. Dessutom har hon en riktigt snygg sida. Korrekt i benställ, högrest, långlinjerad och har fina vinklar, ganska rejäla ben och upplevs inte "skör". Biljarderar måttligt på ena fram men inget man uppmärksammar om man inte granskar noggrant framifrån.
Har i år börjat visa framfötterna ordentligt på tävlingsbanorna då hon nu inte längre är i "chock" när hon beträder banan ensam (som sagt mycket myror i huvudet som innan har tagit överhanden på nya platser).
Det är en häst som jag helt ärligt tror kommer gå hela vägen (om bara jag klarar av att matcha henne rätt!) hon har både den rätta nerven och kapacitén.
Summa sumarum är jag mer än stolt för att ha denna fina häst i stallet, och jag rekomenderar varmt andra att använda Florencio. Dock ska man nog fråga sig vad man vill få för unge och vad man använder för sto. För min hade nog aldrig platsat som hobbyhäst, utan är en tävlingshäst som behöver stimuleras och skulle nog inte passa hos en mindre rutinerad ryttare. (Menar nu inte att jag är bäst i världen, men hoppas ni förstår min tanke!)
Lite bilder på min tjej..