Flickorna sov tillsammans!!!

S

Sirisiri

Efter 1 år och 5 månader har det äntligen hänt!! :banana: :bow: :love: Mis och Siri låg på varsin soffryggstödskudde och sov, när Mis plötsligt reste sig upp och sakta, sakta gick fram till Siri och lade sig ner bredvid henne. Siri sa ingenting utan lät henne ligga där. Visserligen låg de med bakdelarna mot varandra, men det är en sensation, det har aldrig hänt tidigare! Dom var så otroligt söta när dom låg där, mina älskade kattflickor! :love:

Så, ni som är oroliga för att katterna inte kommer överens efter tre veckor, det finns hopp om livet! :bump: :bump:

Sv: Flickorna sov tillsammans!!!

Ja, jag var helt överlycklig!!! :banana: Har det på bild, men tyvärr ingen plats att lägga den på så ni kan få se.

Man märker att Mis under de sista veckorna blivit kaxigare mot Siri. Innan har hon bara lagt sig pladask så fort Siri tassat på henne, men nu ger hon tillbaka! :) En liten stund iallafall! :D Det är alltså inga våldsamma slagsmål de har, det är ingen som fräser eller så, men det är flera varje dag. Svårt att avgöra om det är lek eller allvar, men jag tror att Siri bara vill påminna hela tiden om att det faktiskt är hon som bestämmer... Mis är mycket större nu, så jag hoppas att hon ger igen lite. Tror att det är först då de kan bli kompisar på riktigt. Mis är verkligen ingen slagskämpe, det är nog mycket därför det tagit så lång tid. Hon är en fredlig liten varelse som finner sig i allt! På gott och ont!

Abbie är likadan. Fast hon bor ju med mamma, så jag tror inte Abbie ens testat läget här. Hade hon blivit parad och dräktig kanske hon hade gjort det, men nu är hon nog rätt nöjd som det är.

Det är rätt skönt med djur som bara lyder och accepterar läget. Som nu, när vi "tvångsgosar" henne i knät. Hon sitter så stilla och snällt utan att spjärna så länge man håller i henne, men när man släpper hoppar hon iväg, lugnt och stilla ingen panik. Hon är så söt!! :love:

maila bild till mig, så kan jag lägga ut! :) Vad roligt att de sovit ihop!!! Goskatter!!

Jag lånar tråden lite hoppas det är ok, två av våra katter som inte kunnat vara nära varandra utan att morra, fräsa och slåss har också legat brevid varandra för första gången! Dom har bott ihop sen i mars och är 3 och 13 år.
katter004.jpg

Dom här två brukar dock ofta mysa tillsammans. De har bott ihop sen augusti 2004 då dom var 2 år och den svartvita 16 veckor.
Kolla vilken fin sovplats dom har :D
katter007.jpg

Prosit skrev:
maila bild till mig, så kan jag lägga ut! :) Vad roligt att de sovit ihop!!! Goskatter!!
Ja!! Vad snällt!!! Det får bli ikväll, är på jobbet nu... :smirk:

MissFideli skrev:
Funkar det med tvångsgosning då?
Jag vet inte än! Husse säger att hon vill hoppa upp i hans knä när han sitter vid köksbordet, men att hon inte vågar riktigt. Han brukar ta upp henne och bara men håller runt henne liksom så sitter hon ju snällt kvar. Det återstår att se om hon självmant börjar komma och gosa. Fast Chris säger ju att de inte är några knäkatter... :smirk: Det lustiga är ju att ligger man i sängen med täcke på så gosar och kliver hon på en hur mycket som helst. ALDRIG när man t.ex ligger i soffan utan täcke. Konstig kisse...

Vad kul!!! Man får lite dåligt samvete när man köper en dyr kompis till älsklingen, så är de bara osams..... Det är ju skönt att det går åt rätt håll iaf.

Jaha du ska ha henne till knäkatt. Nej, jag tror det kan bli svårt. Chris har rätt i att britter generellt inte är knäkatter, även som det såklart finns undantag.

Nej, det räcker med en knäkatt... Siri är det så det räcker och blir över!! :D Har hon missat att man satt sig ner och man vill ha lite gos är det bara att ropa! Hon kommer på stört! :)

Sirisiri skrev:
Så, ni som är oroliga för att katterna inte kommer överens efter tre veckor, det finns hopp om livet! :bump: :bump:
och jag som precis tänkte starta en tråd och beklaga mig över mina katter som bott tillsammans i.. kan det vara tre veckor? :D
nu känner jag mig lite lugnare och tänker inte ge upp än. :)

Efter tre veckor hade mina inte ens varit närmare varandra än typ 3 meter! ;)

mina är väldigt nära varandra ibland. speciellt med klorna. :angel:

hade inte brytt mig så mycket om det inte var för att den ena är femton år, men huset är stort och de får helt enkelt vänja sig.
tack för modgivande tråd! :D

Tack och lov har inte mina använt klorna så mycket. Det har väl inte behövts eftersom numera större Mis har lagt sig direkt på golvet och bara parerat Siris slag som oftast varit med indragna klor. Men jag ser iof till att hålla klorna klippta på båda, så de inte ska göra illa varandra. Det räcker med en kisse med trasigt öra...

Jag har förresten mailat bilderna till Prosit, så jag hoppas att de kommer senare idag, när hon vaknat! :p ;)

mina två äldre katter (den ena har redan lagt sig så han är inget problem) är utekatter, så deras klor är ganska lagom slitna och så. när de börjar komma överens (och framförallt när det börjar bli varmare igen) ska tildakatten också få vara ute igen, fram tills dess måste jag skaffa en klöspelare till henne, har jag insett, då hon fastnar med klorna överallt.. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 368
Senast: LevelSkin
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 520
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vet inte vad jag vill med tråden mer än att få ur mig allt... Alltså usch jag är så himla ledsen, det gör ont i hjärtat. En dag kom...
Svar
11
· Visningar
2 379
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 764
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama