Flicka fick snuskiga förslag

(Dalarnas Tidningar)
Hon ville komma i kontakt med någon som hade häst. Istället fick hon snuskiga telefonsamtal. En flicka från Ludvika annonserade på nätet och via lappar att hon ville ha kontakt med någon som har en häst som hon komma och rida i sommar. Hon lämnade ut sitt eget telefonnummer vilket förde med

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Flicka fick snuskiga förslag

Polisen i Ludvika säger att det vid sådana här tillfällen är bättre att sätta ut föräldrarnas telefonnummer.

Var min första tanke också... Att man får snuskiga telefonsamtal efter annonsering är ju knappast något nytt fenomen.

Var min första tanke också... Att man får snuskiga telefonsamtal efter annonsering är ju knappast något nytt fenomen.

Om jag tänker på rätt annons så var den här tjejen fjorton eller kanske femton år gammal. Då kanske man inte tänker på sådant...

Jäkla irriterande äckliga typer det finns i alla fall! VAD får de ut av sådant där egentligen? Är det något sexuellt eller är det bara elakt?

Har hänt både mej och min kompis.. La bara ut en annons om att jag sökte foderhäst! Han ringde alltid på dolt nummer..

La bara ut en annons om att jag sökte foderhäst! Han ringde alltid på dolt nummer..

exakt samma här! då skulle han och hans flickvän även flytta ner till där jag bor och han hade några araber osv.

Jag sökte medryttare för något år sedan.

Då var det nån kille som ville flytta in i mitt stall & bli behandlad som en häst, han var väldigt olydig hingst som behövde uppfostras med pisken :eek:

Jag svarade att jag inte hade plats till fler hingstar pga jag har ston & avelshingsten sov redan i min säng :rofl:

Nån har velat slicka rent mina ridskor osv..

Väldigt skrämmande

Jag sökte med två års mellanrum bostad, andrahandslägenhet eller rum, i Stockholm. Vanlig standardannons i DN. Båda gångerna ringde en kille som presenterade sig som någon typ av datasnubbe från Östermalm med en sambo som var flygvärdinna. De var intresserade av att hyra ut ett rum i sin våning till någon som var "lika frisinnad som de själva och öppen för lite av varje". Eller hur han nu uttryckte det.

Orka hålla på att ringa på sådana annonser under kanske två års tid eller mer? I stället för att leta direkt på någon sajt där det finns en chans att någon skulle nappa. (Jag var dessutom 30 år vid tillfället och inte 15, så det var knappast det som lockade.)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 377
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 465
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 456
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama