Flexibel tjockis

Gnist

Trådstartare
Inga problem med höftlederna här inte ;)

S3010100.jpg


Hur det nu kan vara skönt att ligga som en groda på den magen :confused:
 
Sv: Flexibel tjockis

tjusigt!;)

Var dagmatte åt en spaniel av något slag förut (glömt sort) som alltid
låg sådär. Ser sjukt obekvämt ut.
 
Sv: Flexibel tjockis

Sådär ligger min hund också, ofta. Veterinären har sagt att han är överflexibel i lederna. Fast han har inte ont av det ett dugg.
Hon kunde liksom ta bakbenet, klicka det "ur led" och det föll tillbaka som ingenting :crazy:

Kommer ihåg när vi gick på en agilitykurs, så visade dom hur man skulle stretcha hunden bla genom att ta frambenet och föra det rakt uppåt/bakåt, mot magen liksom.
"Det kan ta emot lite de första gångerna, så man får ta det försiktigt" fick vi veta. Jag kan säga att det inte är lönt att stretcha Tintin :rofl:
Inget som tar emot direkt..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Flexibel tjockis

:rofl:
Ja så där ligger min hund också väldigt ofta......och jag har inte heller kunnat klura ut vad som kan vara skönt med den positionen :eek: Hanen vi hade låg också så där!
 
Sv: Flexibel tjockis

Haha, ser ut som min westie när han ligger. När han var valp låg han även så fastbiten i en toffla man hade på sig och drogs runt så:rofl:
 
Sv: Flexibel tjockis

Precis sådär ligger min ena 2-åriga goldentik också jämt:) Hennes mamma låg likadant, t o m när hon var högdräktig - jag trodde hon skulle få platta valpar!!
 
Sv: Flexibel tjockis

Ser ju så obekvämt ut min ligger med så ibland!
 
Sv: Flexibel tjockis

Så ligger många av mina hundar oxå, gammelahannen gör det fortfarande (11 år)

En hanne som jag köpte in, han la bak höfterna så, och sen ålade han ner från soffan, med bakbena kvar i soffan :confused: *aj*

:idea: tänk om man själv var hälften så smidig....:angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Flexibel tjockis

Man brukar ju säga "inga problem med höfterna där inte". men är det inte tvärtom? Om hunden har riktigt grunda höftledsskålar, eller en höftkula som är sjkt flexibel så måste det väl vara lättare att ligga som era hundar, än om höften är en bra A eller B höft? Obs ingen smutskastning, utan en nyfiken fråga? Har ngn anna tänkt på det?
 
Sv: Flexibel tjockis

Hunden har bra höfter (är friröntgad) och är väldigt dräktig. Ska valpa inom 3 veckor ;)

Har inte haft en hund med HD-fel och många av dem har legat så där. Tyckte bara att det skulle vara oskönt för henne att ligga på magen som är proppad med valpar.
 
Sv: Flexibel tjockis

Dom har oftas bra höfter som rullar bra i skålen när dom ligger så, alla hundar jag nämde har UA på höften...
 
Sv: Flexibel tjockis

Man brukar ju säga "inga problem med höfterna där inte". men är det inte tvärtom? Om hunden har riktigt grunda höftledsskålar, eller en höftkula som är sjkt flexibel så måste det väl vara lättare att ligga som era hundar, än om höften är en bra A eller B höft? Obs ingen smutskastning, utan en nyfiken fråga? Har ngn anna tänkt på det?

Enligt vår förra vet. så spelade det ingen roll hurdana höfterna var, om hunden skulle ligga så eller ej.
Vet inte hur väl det stämmer, men min som har C på ena höften och två bekanta vars hundar har C på båda höfterna ligger så ibland.

Ser himla kul ut, men skönt? Nja, knappast inte med magen knögglig av valpar :crazy: . Inte tror jag att jag skulle tycka det i alla fall...
 
Sv: Flexibel tjockis

Förr i tiden använde vi dagens c... och i finland använder dom c... det är så liten skillnad mellan b och c att man får ha lupp för att se skillnaden.
 
Sv: Flexibel tjockis

Hade en engelsk cocker en gång som låg så hela tiden.

Min nuvarande hund är helt fri röntgad och ligger aldrig så.
 
Sv: Flexibel tjockis

:rofl: sådär ligger min vovve också. Jag har fått för mig att han tycker det är skönt när det är kallt om snoppen :o Jag kan ju säga att jag inte var särskilt orolig när höfterna skulle röntgas iaf :p
 
Sv: Flexibel tjockis

Man brukar säga att antingen så är de bra eller helt kassa. Men det är nog ingen säker metod hur som helst ;) Jag har två A-hundar och den ena ligger alltid bakåt. Precis som hennes mamma och så gott som ALLA kullsyskon!! så et verkar mer vara ett släktdrag. Men helt klart så verkar de hundarna vara "mjukare", vigare eller vad man nu ska säga.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
634
Senast: Puffindog
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
973
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 775
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
1 107
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp