H
humlanotrocadero
Sv: Flerbarns föräldrar!
Om folk fortsätter att tjata på dig att du skall skaffa fler barn efter du har sagt ifrån att du inte vill så kulle jag ärligt talat sålla i min bekantskapskrets.
Jag skulle aldrig i livet fråga/tjata/förvänta mig att mina vänner ska skaffa barn för att JAG vill det, låter helt befängt i mina öron
Hur räcker ni till?
Jag är mamma till ett barn har ett "bonusbarn" varannan vecka. Är hemma föräldrarledig med den lilla i dagsläget.. Vårat liv är ganska lugnt och fridfullt på dagarna, men när sambon kommer hem ifrån jobbet så är det fullt upp här hemma.. Kvällsmat, dusch, bullibumpa, varva ner, rasta hund....
Vi har altså 2 barn i familjen nu och det är fullt upp! Jag går ändå hemma på dagarna, kan fixa med städ, tvätt då.. Men hur blir det när jag måste börja jobba? Hur hinner ni, orkar med?
Jag har världens ångest för hur livet kommer se ut.. Jag vill ju finnas till för barnen, hinna SE dem... Hur går det ihop med en heltid?
Sambon är hemma 17.oo, då är det två timmar till att den stora tjejen skall sova.. Bara två timmar!! Tanken på att vi båda skulle behöva jobba så är orimmlig! Tanken på ett till barn är orimmligt! Ändå är det ett himmla tjat på folk: När kommer nästa då?
Varför räcker det inte med ett barn? Varför heter det BARA ett! Det är vell inte så bara?
Det där irriterar mig till vansinnig.. Att barn är bara nåt man skall ha och då många av.. Helst av varje sort!
Långt och luddigt,frustrerande inlägg.. men jag är intresserad av dels hur ni hinner och orkar med? Eller är det så att man kanske i ärlighetens namn inte hinner eller orkar med?
Om folk fortsätter att tjata på dig att du skall skaffa fler barn efter du har sagt ifrån att du inte vill så kulle jag ärligt talat sålla i min bekantskapskrets.
Jag skulle aldrig i livet fråga/tjata/förvänta mig att mina vänner ska skaffa barn för att JAG vill det, låter helt befängt i mina öron