Flera nick läggs ihop?

Snuffsan

Trådstartare
Om en användare har säg tre nick och är lika elak med alla tre, läggs den sammanlagda elakheten ihop då och resulterar i varning / avstängning? Eller bedöms varje nick för sig?

Det finns ju de som spyr spridda skurar skit med flera nick och vart för sig är kanske inte så myckat, men sammanlagt är det en rejäl mängd dynga.

Sv: Flera nick läggs ihop?

Jag tycker man borde köra med personnummer när man skapar ett nick på buke som på Tradera.
Ett par bommar där du har blivit avstängd så får man böna och be för att komma tillbaka. Det är " gör rätt för dig eller fortsätt vara avstängd"
Personnummer har man ju bara ett. :devil:

;)

Kontakta moderator eller mig om det hela så vi får reda på det och kan titta närmare på det enskilda fallet. Då jag utgår ifrån att det i detta fall handlar om just ett enskilt fall.

Det finns ett fall som är aktuellt just nu, men frågan var mer generell. Hur resonerar ni?

Ämnet är intressant tycker jag då det förekommer ofta att folk skapar nya nick och sen fortsätter vara otrevliga emot vissa utvalda och även andra.

Finns det ingen regel mot att ha flera nick?? I så fall ska man väl anmäla att det är samma person?
Eller är det något jag bara fått för mig?

Senast ändrad:

Det finns ingen nedskriven regel, vi tillåter det t ex om någon vill ha ett anonymt nick för att diskutera något känsligt där de riskerar att hänga ut familjemedlemmar om de skriver med sitt vanliga nick.

Men om en person skaffar flera nick utan annan anledning än att t ex skapa kaos så brukar alla utom ett bli bannat, när vi är säkra på att det verkligen är samma användare alltså.

Ja, anonyma nick känns ju helt ok. När det bara skapar
Måste ha drömt att jag läst regeln "nedskriven" någonstans;).

Senast ändrad:

Jag tycker att du och några till bar er illa åt i i-c:s tråd. Att nån skriver ett elakt inlägg till henne innebär inte att ni andra kan sitta och prata skit om den personen i tråden, det är sämsta sortens mobbing:(

Anmäl elaka inlägg och/eller säg ifrån till personen som skrivit dem. Men prata inte om henne, i synnerhet inte i osynlig skrift. Jag tror inte att ni tänkte er för - men inte skulle du vilja att jag satt och suckade offentligt över Ika77 ihop med nån annan?

I-C, jag hoppas du får tillbaka din tråd, bra att du inte deltog i mobbingen trots att det var dig elakheten var riktad mot:bow:

:o:crazy::(
Oj... Förlåt..
Jag tänkte inte så.. men när du säger det...så låter det ju helt ..fel.
Dumt av mig. :(
Jag är hemskt ledsen.

Vad bra att du tog det så:bow:

Gissade att det inte var så illa ment egentligen. Men det är en sån där bra tumregel att ha på nätet: inte gadda ihop sig mot en enskild person. Visserligen kan det se bryskt ut när man vänder sig direkt till nån och säger ifrån - men ändå är det nästan alltid hederligare än att prata om vederbörande.

*kl*
När det gäller den generella frågan så har ni fått svar redan. Det är ok att ha mer än ett användarnamn om det andra används till sådant man kanske vill vara mer anonym om.

Att ha flera aktiva användarnamn, om det inte är pga av ovanstående, och dessutom kanske använda dem i samma trådar anser jag bryta mot hur man bör bete sig på nätet.

Om man inte längre vill använda ett gammalt användarnamn och då inte väljer att byta namn på det kontot utan skapar ett helt nytt användarkonto med ett nytt namn så anser jag detta vara helt ok. Detta förutsätter att man inte skriver med det gamla kontot längre.

Om en person beter sig illa och sedan gör det även under andra användarnamn räknas detta självklart in i helheten om vi med stor sannolikhet vet att det är samma person. Hur mycket det påverkar längre fram beror självklart på hur allvarliga regelbrotten varit.

Jag har rensat lite i denna tråd, då den inte skall handla om någon enskild person. Vill man påpeka att någon på något sätt beter sig illa är det bäst att rapportera inlägget eller höra av sig privat till moderatorn eller till mig.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer inte håg varför jag blev medlem här men det var iallafall flera år sen. Och jag har tänkt lite på det idag och att bukefalos...
Svar
18
· Visningar
1 640
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 200
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 494
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V