Fler transportfunderingar!

L

Linda i dalen

Hej! Ska lasta min ettåring för första gången i morgon - hjälp! Hans mamma åker med som "sällskap" på vägen till hingstbetet. Har fått rådet att låta honom stå lös. Är det vettigt att stapla tex balar på andra sidan bommen, så att han inte försöker ta sig under den och in till mamma? Eller riskerar vi att balarna far runt i transporten...? Känns oroligt.

Sv: Fler transportfunderingar!

körde min ettåring till betet för en vecka sedan, första gången ensam i transporten, fast jag band upp henne som vanligt. funkade kanon. är din unghäst inte van att stå bunden ska han nog stå lös och gör som du sa, stapla höbalar (som du binder fast) framför bommen så han inte kommer framför bommen... lycka till

De unghästar som kommit hit med mamma som sällskap i kärran har UTAN undantag kastat sig genom staketet och sprungit till mamma när de andra hingstarna börjar hälsa.

Helst vill jag ha dom helt avvanda, annars blir det för läskigt för dom.

Kan bara hålla med.

Även hos oss har ettåringarna dragit igenom staketet för att springa tillbaka till mamma.

Dom får nu för tiden inte komma om dom inte är avvanda. Och definitivt skall dom anlända utan mamma.

AM

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej. Jag vänder mig hit då jag är i behov av andras erfarenheter, tips och lösningar på hur man kan göra när man har en 1 åring som går...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat