Fler hundar som märker om ägaren mår dåligt?

N

Nozer

Lite nyfiken på det här.

Våran kille reagerar nämligen när matte får en diabetes känning.
När hon börjar må dåligt blir hunden helt galen.
Han gnäller o buffar på henne med nosen. O han ger sig inte förräns hon efter en stund mår bättre o börjar kela med honom.

Hur vanligt är sånt här? Fler som märkt av det på ngt sätt?

/Tobbe
 
Sv: Fler hundar som märker om ägaren mår dåligt?

Min hund märker när jag mår dåligt. Sist jag fick en av mina "attacker" så började hon förfölja mig långt innan jag själv märkte att jag mådde dåligt. Hon ville inte släppa mig med blicken, var orolig, gnällde. Sedan när jag svimmade så vaknade jag av att hon gnällde och krafsade på dörren. Så jag öppnade och då kom hon in, rullade ihop sig bredvid mig och låg och slickade mig i ansiktet tills jag kunde resa mig upp.
 
Sv: Fler hundar som märker om ägaren mår dåligt?

Min valp blir ofta orolig och vill vara nära när jag mår dåligt. Han är annars ganska busig, men blir ofta riktigt lugn när han känner att jag inte mår bra.
 
Sv: Fler hundar som märker om ägaren mår dåligt?

det här skall nu berömma o utveckla

det kan rädda liv!

vi jhar några sådana hundar i sverige-de går även de som servicehundar

annars finsn många i USA
 
Sv: Fler hundar som märker om ägaren mår dåligt?

Har aldrig varit med om det själv, men det finns ju utbildade hundar som hittar cancer och kan "berätta" när epileptiker kommer få anfall..
 
Sv: Fler hundar som märker om ägaren mår dåligt?

jodå. min reagerar direkt ifall jag är sjuk eller mår dåligt på annat sätt, även när jag är låg psykiskt.
Brukar juh ha honom i sadelkammaren på jobbet när jag jobbar och då när jag mår dåligt så brukar han vara orolig så då sitter han därinne och skriker och gnäller. men såfort han får komma ut till mig så blir han lugn igen och följer mig överallt.
mår jag bra och han ligger därinne så ligger han bara och sover. så man märker juh direkt när det är ngt på gång.
 
Sv: Fler hundar som märker om ägaren mår dåligt?

Om jag fått en gråtattack har det hänt att hon har kommit springandes, vill upp i famnen och bara pussas :love: men det är nog för att jag låter så konstigt! :angel: :D
 
Sv: Fler hundar som märker om ägaren mår dåligt?

det här skall nu berömma o utveckla

det kan rädda liv!

vi jhar några sådana hundar i sverige-de går även de som servicehundar

annars finsn många i USA

Jo, tycker själv om själva grejen med att han reagerar, o skulle gärna utveckla det framöver. Problemet bara hur man gör det, e juh knappast så att sambon får känningar varje dag (o tur e väl det) så man kan träna på det.

/Tobbe
 
Sv: Fler hundar som märker om ägaren mår dåligt?

Familjens vovve märker alltid när jag är riktigt deprimerad. Då kommer han alltid o vill kela, gärna ligga i knäet, pussas och kramas. Allt för att få mig på bättre humör.

Han är min bästa vän, en once-in-a-lifetime hund!:love:
 
Sv: Fler hundar som märker om ägaren mår dåligt?

Min ena tik kom och ställde sig tätt intill mig och buffade varje gång jag var på väg in i ett blodtrycksfall. Detta hände ofta under min första graviditet och ofta utomhus..

Det var oerhört tröstande och tryggt att ha henne där under det otäcka som hände min dumma kropp.
 
Sv: Fler hundar som märker om ägaren mår dåligt?

Jag tror absolut dom har det i sig dom känner mycket mer än vad vi gör ,dom kan nog ofta känna av före vi vet om det,jag har en bekant som får attacker hennes hund brukar komma och lägga sig i hennes knä innan dom börjar... så ligger han kvar medans de pågår sen går han... Precis som om han kommer för att stötta..

Min lillkille är med direkt så fort jag börjar bli lite deppig,men de är ju oxå våran bästa vän så de är klart dom känner..:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Fler hundar som märker om ägaren mår dåligt?

I SKKs tidning Hundsport, nr 7-8 2006, fanns en artikel om diabeteshunden Smulan. Där står det bl.a att hon är utbildad via Svenska service- och signalhundsförbundet ( http://www.soshund.se/index.htm ). Om du kan få tag i tidningen så står där en del om assistanshundar av olika slag, utbildningen och SKKs assistanshundsfond.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 574
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 172
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 639
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 808
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp