M
milles mamma
jag har en underbar son på 7mån,och börjar känna ett litet sug på ett syskon ,men problemet är att jag tänker inte skaffa flera barn om jag är tvungen till att föda vaginalt igen...... då jag innan min son föddes ville ha kjesarsnitt och pratade med kurator och tänkte att på denna vägen får jag ett kjesarsnitt...jag var i v 34 å tänkte att nej det blir aldrig ngt snitt och varför ska jag börja gå 2 g i v t kuratorn??kände på mej redan från början att det skulle bli kom förlossning...sa det även till kuratorn.....och så blev det oxå....var öppen ca 4cm när jag kom in kl 02:30....kl 06:30 öppen ca 9-10cm......inget händer......kl 1330 säger dom att läkaren e på väg....kl 14.35 e läkaren där...han får tas med sugklocka pga att jag är helt slut...sen säger barnmorskan " hade det gått 1 timme till så hade det varit så alvarligt att vi hade fått ta han med kjesarsnitt....jag vill helt enkelt inte föda normalt igen...men i min k-stad känns det inte som man får ng hjälp.....ska jag behöva avstå fler barn pga att sjukhuset vägrar ge mej kjesarsnitt. jag e redo för att ev föda ng annanstans i skåne...bara jag får kjesarsnitt...hur e det ig var e det lättast att få kjesarsnitt beviljat??