fleecebandage VS stallbandage

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Bollie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 015
B

Bollie

en fraga, stallbandage med paddar oftast i bomull.

vad kan handa om man lindar benen i fleecelindor med paddar istallet, har hort att det kan vara farligt men fick aldrig nagot svar pa varfor det inte var bra och da blir jag nyfiken...

varfor inte fleece som stallbandage?

Sv: fleecebandage VS stallbandage

Jag använder alltid fleecelindor och paddar när jag lägger stallbandage, vilket blir var och varannan natt.

Whut???:confused::confused::confused:

Fleecelindor är ypperliga att använda som stallbandage, däremot tycker jag personligen inte att de passar som arbetsbandage.

Paddar skall användas vid all lindning, med alla slags lindor.

DET brukar diskuteras ganska vilt, då det blir mer och mer "trend" att linda benen med fleecelindor utan paddar vid träning. Det är väl det som kan vara skadligt i sammanhanget.

Fast i senaste tråden kom vi väl fram till att det inte var skadligt att linda fleece utan padd, men att det inte hade någon stödjande effekt, som elastiska lindor med padd har. ;)

Jag lindar alltid stallbandage med fleecelindor, och det gör jag varje kväll på mina!! Funkar utmärkt!

:confused: annvänder bara fleecelindor.. har aldrig hört att de ska vara skadliga och jag kan inte tänka tanken att det finns nåt som gör att dom kan skada hästen. dom har ju prcis samma utförande som andra stallbandage.

du måste ha blandat ihop dem med elastiska lindor. eller så är det en okunnig människa som sagt detta bara för att verka märkvärdig:crazy:

nej nej jag har inte blandat ihop de med elastiska lindor! sa dum ar jag inte ;)

grejen var att det att det var en har som sa det och jag tyckte ocksa att det lat lite konstigt, fragade henne alldeles nu igen, och hon sa att hon hade lart sig detta men hon visste inte varfor bara att det inte var bra, darfor skrev jag fragan om nagon annan visste nagot, men tydligen spelar det dock ingen roll? Good!

Jag lindar mina med BoT fleecelindor utan paddar om natten. Har både BoT fleecelindor och BoT stallbandage med inbyggda paddar. Funkar suveränt

Liknande trådar

Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 274
Senast: Raderad medlem 120709
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 512
Senast: warg
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 333
Senast: EmmaW
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 060
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna