Nomina
Trådstartare
Jag har fått ett opyntat pannband över och tänkte för första gången i mitt liv försöka mig på att fläta det (eller vad man säger
). Nu har jag dock tio miljoner frågor innan jag kan sätta igång 
För det första: Hur gör man?
Jag hittar bara beskrivning för hur man gör med två färger, men jag vill ha tre (marinblått-rött-vitt). Har funderat på om det kanske finns sidenband med en färg på varje sida? I så fall kunde man ju använt två band bara, och fortfarande få tre färger
Någon som vet om det finns?
Rosetterna vet jag hur man gör så där behövs ingen beskrivning.
Tänker mig klassiskt hajtandsmönster, men finns det andra roliga så är jag öppen för förslag
För det andra: Hur breda sidenband ska man använda sig av? Har hört både 5, 7 och 10mm. Förstår att det är valfritt, men kan någon visa upp exempel på hur stort mönstret blir med olika bredder?
Och för det tredje: Hur långa band behöver man?
Tipsa gärna om allt annat som jag kan tänka på också. Kom på en till fråga: Finns det någon som helst möjlighet att det blir snyggt första gången?
Edit: Pannbandet är förresten både fodrat och "rundat" framtill, så det är kanske inte det bästa, men samtidigt har jag ändå ingen användning för det annars, så man kan likaväl försöka göra det lite snyggare
För det första: Hur gör man?
Rosetterna vet jag hur man gör så där behövs ingen beskrivning.
Tänker mig klassiskt hajtandsmönster, men finns det andra roliga så är jag öppen för förslag
För det andra: Hur breda sidenband ska man använda sig av? Har hört både 5, 7 och 10mm. Förstår att det är valfritt, men kan någon visa upp exempel på hur stort mönstret blir med olika bredder?
Och för det tredje: Hur långa band behöver man?
Tipsa gärna om allt annat som jag kan tänka på också. Kom på en till fråga: Finns det någon som helst möjlighet att det blir snyggt första gången?
Edit: Pannbandet är förresten både fodrat och "rundat" framtill, så det är kanske inte det bästa, men samtidigt har jag ändå ingen användning för det annars, så man kan likaväl försöka göra det lite snyggare