Fläta eller inte ? HJÄLP!

L

LittleBigManLover

:confused: Hallå allihopa! Nu behöver jag svar på en fråga. Får man ha fläta i svansen när man tävlar eller inte ?

Sv: Fläta eller inte ? HJÄLP!

tror inte att man får ha det i allfall inte i dressyr... nog ok i hoppning:rofl:

I dressyr får man ha fläta men inte rosett. I hoppning får man ha vad man vill - både fläta och rosett!

man kan lägga tyngder i och få hästen att lyfta mer på svansen så ser det elegantare ut, samt att en del lyfter på det mer endast av flätan.
Det var förbjudet förut men int nu längre.

Jo, men hur skulle det kunna påverka hästens hoppning? Den hoppar ju ändå inte med svansen.

Hon var nog inne på dressyr..

ah sorry, var som sagt inne på dressyren. missade att det var hopp-forumet!

Men vi är väl på Dressyrsidan nu eller... jag är aldrig inne på hoppning så då måste vi var inne på dressyren:D
Marija

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Någon som sitter på en toppen-tutorial eller det ultimata knepet för att göra inbakade flätor? Skulle så gärna vilja kunna göra både en...
Svar
10
· Visningar
482
Senast: mysboll
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Amanda_F
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 350
Senast: Googlarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka