Flaskhållare

mahlmt

Trådstartare
Jag har själv sytt en flaskhållare till min SS och använt den i några år. Tycker det är mycket bra att kunna dricka under ritten. Det var inte svårt att få hållaren (även kallad kondomen) att sitta bra eftersom det gick att dra kardborr runt pommeln och fästa botten i ringarna.
Men nu har jag även en Griffin endurance. Hur gör man med flaskhållaren? Kan man få den att sitta bra?
Någon som har bra idéer eller erfarenheter av hur man får en flaskållare att sitta bra och still på en engelsk sadel.
// Linda

Sv: Flaskhållare

Griffin Endurance är det lika med syntetsadel? I så fall har jag en sån och en flaskhållare (köpt av Mia) och det funkar alldeles utmärkt. Den är som gjord för sadeln...Den ligger som en smäck!

Det finns bra flaskhållare att köpa i sportaffärer, typ Stadium. De kostar under 100-lappen, och är stadiga, diskreta och bra.

mahlmt skrev:
Jag har själv sytt en flaskhållare till min SS och använt den i några år. Tycker det är mycket bra att kunna dricka under ritten. Det var inte svårt att få hållaren (även kallad kondomen) att sitta bra eftersom det gick att dra kardborr runt pommeln och fästa botten i ringarna.
Men nu har jag även en Griffin endurance. Hur gör man med flaskhållaren? Kan man få den att sitta bra?
Någon som har bra idéer eller erfarenheter av hur man får en flaskållare att sitta bra och still på en engelsk sadel.
// Linda

Jag fäster toppen i ringen framför stiglädret och botten runt en av stropparna. Alltså har hållaren fästanordning både i toppen och botten. Funkar utmärkt. Går att hitta något att fästa i på de flesta sadlar.

Hälsning Maja

Racer skrev:
Griffin Endurance är det lika med syntetsadel? I så fall har jag en sån och en flaskhållare (köpt av Mia) och det funkar alldeles utmärkt. Den är som gjord för sadeln...Den ligger som en smäck!
Hur har du fäst den?
// Linda

CK skrev:
Det finns bra flaskhållare att köpa i sportaffärer, typ Stadium. De kostar under 100-lappen, och är stadiga, diskreta och bra.
Jag var mer ute efter hur man ska fästa en flaskhållare. Jag sytt egen för att passa Powerade flaskorna. Men jag häller ut själva drycken och använder saft istället. Mår illa och får huvudvärk av att dricka Powerade, men flaskorna är superbra!
// Linda

Stopek skrev:
Jag fäster toppen i ringen framför stiglädret och botten runt en av stropparna. Alltså har hållaren fästanordning både i toppen och botten. Funkar utmärkt. Går att hitta något att fästa i på de flesta sadlar.

Hälsning Maja
Har du något som håller fast flaskan i hållaren? Det behövs inte på min SS eftersom flaskan halvligger. Men på en engelsk sadel borde den bli mer rakt upp och då kanske flaskan hoppar ur när det skumpar?
// Linda

Jag fäster den i ring framtill samt i sadelgjorden. På min flaskhållarmodell är det en "flärp" över flaskan som gör att den inte kan åka ur hållaren.
/M

mahlmt skrev:
Har du något som håller fast flaskan i hållaren? Det behövs inte på min SS eftersom flaskan halvligger. Men på en engelsk sadel borde den bli mer rakt upp och då kanske flaskan hoppar ur när det skumpar?
// Linda

Mina hemmagjorda flaskhållare har en tight fit för flaskan. På denna bild har flaskhållaren en resårband framtill, men den andra flaskhållaren har inget alls och flaskan sitter kvar ändå. På min bomlösa sitter flaskhållaren på samma sätt som denna.

PAZOVASA.jpg

En gammal bild från 2001. Jag har bara denna sadel när jag hoppar nuförtiden. Det är en distans Griffin, men syns knappast. Det här är 120 km Vasaritten, med Siljan nedanför. :D

Hälsning Maja

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 472
Senast: lizzie
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 155
Senast: lillamy73
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 299
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 208
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar