Snuffsan

Trådstartare
Vår ena hund lyckades stjäla en bit fläskben. Sånt som inte FÅR hända, men tyvärr svalde hon när jag försökte få ut det. Finns det något jag kan ge henne för att lindra?

Sv: Fläskben

Det skall tydligen vara bra att ge Hill´s R/D-foder, det man ger till feta hundar eftersom det är massor av fibrer i. Paraffinolja kan du klämma i lite också om det inte kommer ut något. Ge inte för mycket bara, det sätter ordentlig fart!

Vår älskling åt ett kotlettben i smyg för ett par veckor sedan. Vi kom på det för att det fattades ett bland disken... Sedan bajsade hon inte på nästan ett dygn. Oj vad nervösa vi var.... Däremot var hon pigg som en mört hela tiden. Sedan kom det ut små söndertuggade bitar så hon hade i alla fall tuggat ordentligt ;)

Så länge hunden inte kräks är det ingen fara sade veterinären som lämpligen nog jobbar på mitt jobb. Och håll koll på vad som kommer ut.

Vi kastade oss in i bilen och hann ner till ica i byn innan de stängde kl 20. Funderade på hur jag skulle få i hunden sparris, men det visade sig att hon tycker sparris är supergott. Hon och den andra hunden klämde en hel burk. Glasburk, ganska många sparris i en sådan. Hon med benet fick 3/4 av burken.

Vi håller ett öga på bajset de närmaste dagarna. Paraffinolja om det blir stopp.

Tack för tipsen!

Senast ändrad:

De är hundar. De är gjorda för att tugga ben och kött. Men är du orolig så ge sparris.

/GA som har hundar som äter köttben och tuggar i sig hela benbitar dagligen.

Fläskben är inte bra för hundar. De benen flisar sig och blir som rakblad och nålar när de går av. Det finns åtskilliga hundar som dött av detta. *rys*

Du kan ju tycka att jag är gnällig, men jag är rädd om mina hundar. :mad:

Kokta ben är en helt annan grej än råa. Då de kokas ändras strukturen och precis som Snuffsan skriver så kan de flisa sig och bli vassa.

Vilda hundar och andra rovdjur äter oftast råa grisar och vad jag förstått så är det det du ger dina hundar också.

På hundklubben berättade en tjej att hennes hund hade satt i sig en hel låda Stinas kyckling. Av vet fick det rådet att mata hunden med just sparris och bomull! Fråga mig inte hur man ska få en hund bomull...

Hur har det gått?

Blev dubbelt inlägg

Senast ändrad av en moderator:

Stod inte att fläskbenet var kokt, så jag antog att de lyckats sno i sig ben som var råa.

Kokt är värre, då det som Ni skriver flisar sig.

Mysgrisen skrev:
På hundklubben berättade en tjej att hennes hund hade satt i sig en hel låda Stinas kyckling. Av vet fick det rådet att mata hunden med just sparris och bomull! Fråga mig inte hur man ska få en hund bomull...

Hur har det gått?

Bomull?! Det kan väl inte vara en bra idé? Med lite otur fastnar det i tarmarna, och så får man operera ut eländet. Märkligt råd...

Som sagt, råa fläskben är ingen fara, tvärtom.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 970
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka